المشاط: در این وضعیت شکننده برای مقابله با دشمن آمادگی داریم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تایید کرد نیرو‌های این کشور با توجه به آتش بس شکننده هشیار هستند و آمادگی لازم برای مقابله با دشمن را دارند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به شکننده بودن آتش بس در این کشور گفت امکان از سرگیری درگیری با متجاوزان در هر لحظه وجود دارد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای آن آماده هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط در دیدار با استانداران و مقامات محلی استان‌های تعز، اب، ذمار، الضالع و لحج گفت: مسئولیت ملی اقتضا می‌کند همه ما برای مقابله با تجاوزگری و متجاوزان در همه استان‌های یمن متحد باشیم. حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها همچنان برای ما در اولویت قرار دارد.

او در ادامه افزود: ما از فرزندان این استان‌ها و نقش مهم آن‌ها در مقابله با متجاوزان و حمایت از جبهه‌ها در چارچوب منطقه چهارم نظامی و تقدیم بیشترین شمار شهدا تمجید می‌کنیم. باعث تأسف است متجاوزانی که تاریخ کشورشان کمتراز قدمت کوچکترین خانه در این استان‌ها است، آمده اند و می‌خواهند این مناطق را به اشغال خود درآورند. این در حالی است که این مناطق، قدمت فرا تاریخی دارند و محل شکل گیری تمدن‌ها در صد‌ها سال قبل از میلاد بوده اند.

او افزود: ما در حالت آتش بس شکننده‌ای به سر می‌بریم، از این رو احتمال از سرگیری جنگ و درگیری‌ها در هر زمان و لحظه‌ای وجود دارد و ما برای این شرایط آماده هستیم. دشمن همچنان آماده است و ما باید از غفلت در دوران آتش بس برحذر باشیم و از همه امکانات و نیرو‌ها برای حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها استفاده کنیم.

این مقام ارشد یمنی تأکید کرد: ما از استانداران، علما و قضات و همه مسئولان این استان‌ها می‌خواهیم ثبات داخلی را حفظ و همبستگی و انسجام اجتماعی را تقویت کنند. دشمن از شدت جنگ نظامی و تنش آفرینی نظامی کاسته و در عین حال به جبهه دیگری رو آورده است که ما باید با آگاهی، هوشیاری، بصیرت، وحدت و همبستگی با آن مقابله کنیم.

المشاط خاطرنشان کرد: ما باید جبهه داخلی را تقویت و صف‌های خود را به هم پیوسته و فشرده کنیم و در مقابل کسانی که تفرقه افکنی می‌کنند و عرصه را برای حمله اشغالگران و متجاوزان فراهم می‌کنند، بایستیم. ما هرگز به تلاش‌های مزدوران و دست نشانده‌های دشمن اجازه نمی‌دهیم که زمینه را برای متجاوزان و اشغالگران در کشورمان فراهم کنند. ما برای اصلاح نهاد‌های دولتی و فعالسازی آن و ارائه خدمات بیشتر به جامعه تلاش می‌کنیم.

او در پایان نیز اعلام کرد دشمن در کشاندن جنگ به استان‌های مرکزی یمن که ساکنان غیرنظامی بیشتری دارند، شکست خورد. مقامات و مسئولان دولتی باید در میان مردم حضور یابند و به خدمت به شهروندان توجه ویژه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار