آموزش، بخش مهمی از طرح پزشک خانواده

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: اقدامات بزرگی در حوزه بهداشت کشور انجام شده که قدردان همه تلاشگران این حوزه هستیم.

سیف الله مرادی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران، گفت: آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در طرح پزشک خانواده بر عهده ما است. طرح پزشک خانواده در بسیاری از کشور‌های دنیا اجرا و منجر به اصلاح سبک زندگی شده است.

وی آموزش را بخش مهمی از طرح پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: ممکن است در انتخاب نیرو‌ها نقش زیادی نداشته باشیم، اما در آموزش آنها، اثرگذار هستیم. دوره‌های آموزشی در ارزشیابی کارکنان، حق شغل و ارتقای رتبه آنها، دارای امتیازات خاصی است و به ازای هر ساعت، امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت یادآور شد: آموزش‌های بدو خدمت به صورت یک کتاب، تهیه شده که در مراحلی مانند شروع خدمت، انتصاب پست‌های مدیریتی، تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت کاربرد دارد و گذراندن آن به میزان ۱۸۰ ساعت، الزامی است.

مرادی خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد دوره‌های آموزشی وزارت بهداشت ۲۵۶ مورد بود که در شش ماهه اول امسال به ۲۹۲ مورد افزایش یافته است. دوره‌های پزشک خانواده با هماهنگی معاونت بهداشت را می‌توان به عنوان دوره‌های آموزشی تعریف کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته معاونت بهداشت وزارت بهداشت ۱۰ دوره آموزشی برای کارکنان، پیشنهاد کرده بود که مصوب و اجرا شد، اما در سال جاری، تعداد مصوب دوره‌های پیشنهادی این معاونت به ۳۲ دوره رسیده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی، ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
پزشک خانواده من که یکی باید آموزشش بده فقط در حد کد ارجاع بهش نیاز دارم مسئولین لطفا کد ارجاع رو هم به بیمار واگذار کنید تا نخایم برای یه کد 5 تومن بدیم