اجرای طرح سنجش بینایی در ۵۷ پایگاه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح سنجش بینایی در ۵۷ پایگاه ثابت و سیار در استان خبر داد.

محمدکریم آریا به اجرای طرح سنجش بینایی در ۵۰ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در این طرح که تا پایان اسفند امسال در همه پایگاه‌های بینایی سنجی سراسر استان اجرا می‌شود، کودکان ۳ تا ۶ سال از نظر اختلالات بینایی و تنبلی چشم مورد معاینه قرار می‌گیرند.

او جامعه هدف این طرح را متولدین نیمه دوم سال‌های ۹۷، ۹۶، ۹۵ و ۹۸ اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام ثبت احوال استان ۴۶ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری امسال شرکت می‌کنند.

آریا با بیان این طرح غربالگری بینایی سنجی برای افراد بی بضاعت رایگان و برای دیگر کودکان با تعرفه ناچیز دولتی اجرا می‌شود، ادامه داد: خانواده‌ها برای شناسایی و درمان به موقع بیماری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال خود، به مراکز بینایی سنجی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: میانگین شیوع اختلالات بینایی کودکان ۶ درصد و تنبلی چشم آنان ۱.۴ درصد است که بهترین سن برای پیشگیری این بیماری‌ها بین ۳ تا ۶ سالگی تشخیص داده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶ هزار و ۴۴۹ کودک مورد غربالگری چشم قرار گرفتند، اضافه کرد: از این تعداد هزار و ۴۳۶ نفر مبتلا به اختلالات بینایی و تنبلی چشم شناسایی که ۱۴۶ کودک هزینه عینک دریافت کرده اند و ۲ کودک با هزینه بهزیستی مورد عمل جراحی و درمان قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.