رییس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

سهم حداکثری موتور‌های متحرک در آلودگی هوا/ کمبود واگن مترو در پایتخت

چمران گفت: بیشترین آلودگی‌ها مرتبط به موتور‌های متحرک است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در برنامه زنده تلوزیونی تهران ٢٠ اظهار کرد: ما خودمان را به آب و آتش می‌زنیم که وضعیت آب و هواى تهران بهتر شود یکی از کار‌هایی که به فکر ما رسید، نامه به سران قوا بود، در این نامه ذکر شده بود که این آلودگی چه آسیب‌هایی به ما وارد کرده است.

وى ادامه داد: بیشترین آلودگی‌ها مرتبط به موتور‌های متحرک است بنابراین برای رفع الودگی باید این موتور‌ها را از نظر سوخت و موتور درست کنیم و به سمت برقى شدن بروند.

رییس شوراى شهر تهران گفت: نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت نمی‌سوزانند و از گاز استقاده می‌کنند، اما کامیون‌های زیادی وجود دارد که گازوئیل مصرف مى کنند و موجب آلودگى مى شوند و این مشکلات زیادى را ایجاد مى کند.

چمران بیان کرد: در حوزه واگن مترو کمبود داریم یعنی ١٠٠٠ هزار واگن کم داریم، در حال حاضر ٢ هزار و ٤٠٠ اتوبوس فعال هستند که اصلا براى شهر تهران کافى نیست.

چمران با اشاره به طرح جامع ترافیک تهران که در آن نیاز پایتخت به اتوبوس ۹ هزار دستگاه است، تاکید کرد: تأمین ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت نیاز حداقلی است که بیان شده است.

وی بیان کرد: پس از پایان فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دور چهارم، ۵ هزار دستگاه اتوبوس به مدیریت دوره پنجم تحویل داده شد و در دوره ششم شورای شهر اتوبوس‌های در حال فعالیت در خطوط به هزار و ۸۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت طرح واردات اتوبوس از خارج از کشور افزود: اتوبوس وارداتی هنوز وارد نشده است و این در حالی است که شرکت‌های خودروساز داخلی اعلام آمادگی کردند که نیاز شما را تأمین می‌کنیم، اما با توجه به زمان بر بودن تحویل اتوبوس‌ها این اقدام منطقی نیست.

چمران با بیان این مطلب که از قرارداد ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوسی که با خودروسازان داخلی منعقد شده تنها ۳۰۰ دستگاه تحویل می‌شود، ادامه داد: قرار بر این شد به مرور زمان اتوبوس‌های تولیدی تحویل داده شود، اما یکی از خودروساز‌ها اعلام کرد در کوتاه مدت ۲۰۰ دستگاه و دیگری نیز اعلام کرد ۱۰۰ دستگاه تحویل می‌دهند.

وی بیان کرد: یک اتوبوس وارداتی تک کابین نزدیک به ۸ میلیارد و اتوبوس دو کابین ۱۲ میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد که می‌توان اتوبوس‌های ک ار کرده را با قیمت کمتر خریداری و وارد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار