ترویج ازدواج آسان تنها با تمرکز روی مسائل اقتصادی محقق نمی‌شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان، گفت : ترویج ازدواج آسان تنها با تمرکز روی مسائل اقتصادی محقق نمی‌شود و نباید در این زمینه آدرس غلط داد، بلکه باید در کنار مسائل اقتصادی بطور ویژه روی مسائل فرهنگی هم کار کرد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (۱۸ دی) شورای فرهنگ عمومی استان، با تاکید بر ضرورت حفظ بنیان خانواده، گفت : در اسلام تاکید بسیاری بر این مسئله شده و هیچکس در اهمیت آن شکی ندارد و همه باید برای حفظ این نهاد مقدس تلاش کنیم.

صحرایی گفت: اگر به تمدن اسلامی اعتقاد داریم باید روی ارزش‌های آن تعصب داشته و در حفظ آن بکوشیم، اما متاسفانه از برخی از این ارزش‌ها غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حفظ بنیان خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای حفظ بنیان خانواده باید هم اقدامات سخت افزاری و هم نرم افزاری در کنار هم دردستور کار قرار گیرد.

صحرایی تصریح کرد: اقدامات سخت افزاری تامین مسکن، پرداخت راحت تسهیلات و ... را شامل می‌شود، اما در کنار این‌ها اقدامات نرم افزاری مانند تقویت مهارت‌های زندگی هم لازم است.

وی افزود: عدم مهارت‌های اولیه ازدواج از سوی زوجین معضل جدی است که باید به آن پرداخته شود و برنامه‌های فرهنگی روی این موضوع متمرکز شوند.

صحرایی گفت: در حال حاضر مشاوره‌های بسیاری قبل از طلاق صورت می‌گیرد تا زوجین از طلاق منصرف شوند که باید این مشاوره‌ها را قبل از ازدواج هم تشدید و تقویت کنیم تا کار به مرحله طلاق نرسیده و به نوعی از آن پیشگیری کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار