چین توقف صدور روادید برای مسافران ژاپنی را تایید کرد

چین به تلافی محدودیت‌های اعمال شده از سوی ژاپن برای مسافرانی که از چین می‌آیند، صدور روادید برای اتباع ژاپنی را متوقف کرد.

سفارت چین در ژاپن روز سه‌شنبه در وب‌سایت خود گزارش‌های قبلی که در رسانه‌ها مربوط به مجوز روادید برای مسافران ژاپنی منتشر شده بود را تأیید کرد.

این نهاد رسمی نوشت: از این پس سفارت و کنسولگری چین در ژاپن صدور روادید عادی برای شهروندان ژاپنی به چین را متوقف خواهند کرد.

پیش ازاین، چین در نخستین اقدام تلافی جویانه در پاسخ به محدودیت‌های کرونایی که کره جنوبی برای مسافران چینی اعمال کرده است اعلام کرد صدور روادید کوتاه مدت برای اتباع کره جنوبی به تعلیق در می‌آید.

چین در حال پایان دادن به انزوای خودخواسته‌ای است که در راستای سیاست کرونای صفر صورت گرفت. محدودیت‌های مسافرتی در این کشور لغو شده است و پیش بینی می‌شود در آستانه سال نو چینی حدود دو میلیارد سفر در این کشور انجام شود.

شایان ذکر است کرونا در یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های چین به سرعت شیوع یافته است. مسئولان بهداشتی چین می‌گویند ۸۹ درصد مردم مرکز منطقه هِنان به این ویروس مبتلا شده اند. این رقم معادل ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. دولت می‌گوید با وجود افزایش ابتلا در سراسر چین مصمم به بازگشایی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار