الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ارومیه در طرح جامع شهری

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با تصویب طرح جامع شهر ارومیه حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه به محدوده این شهر افزوده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه، گفت: طرح جامع شهر ارومیه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد.

سید محسن حمزه لو اظهار کرد: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.

وی با اشاره به مساله جمعیت شهر ارومیه افزود: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهاد‌های متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و ساز‌های بدون مجوز در خارج از محدوده‌ شهری ارومیه گفت: لازم است؛ با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و ساز‌هایی که پیش از این، در خارج از محدوده‌ شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی  و بسیاری از اراضی، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ شهری الحاق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.