واکنش مشاور اسبق اداره کل ورزش و جوانان تهران به اظهارات جوادی

میرزابیگی گفت: اظهارات مدیر کل ورزش و جوانان بهتر است از مواردی که قانون تاکید کرده برای ارتقاء سرانه فضای ورزش استفاده کند.

اظهارات مدیرکل جوانان استان تهران در برنامه مجله فوتبال در مورد هیئت فوتبال استان تهران و سرانه فضای ورزشی در پایتخت با واکنش مشاور اسبق مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران همراه شد.

علی میرزا بیگی در گفتگوی اختصاصی پیرامون  اظهارات علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: آقای جوادی مدعی هستند که تهران از لحاظ سرانه فضای ورزشی در فقر کامل به سر می‌برد و این موضوع کاملا درست است، اما سرانه فضتی ورزشی متاثر از چند مولفه از جمله مهاجرت، عدم توسعه فضای ورزشی و بی توجهی ادوار گذشته می‌باشد، اما باید عرض کنم که در زمان جنابعالی چه توجه ویژه‌ای به این مهم شده است؟ آیا از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه بهره کافی و وافی برده اید؟ در مواد ۵، ۸۸ و ۲۷ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره شده که اتفاقا فرمودند دغدغه ریاست محترم جمهور و وزیرمحترم ورزش نیز بوده است.

وی افزود: ایشان از زمانیکه در اداره کل حضور داشتند مخالفت خود را با اجرای ماده ۲۷ در ورزش استان تهران اعلام نمودند، لذا چطور انتظار دارند که بخش خصوصی سرمایه گذاری کنند و سرانه فضای ورزشی را افزایش دهند؟ آیا این یک تناقض در فرمایشات آقای جوادی نیست؟ از طرفی با اصلی‌ترین ظرفیت قانونی راه اندازی بخش خصوصی مخالفت کنید و بعد انتظار افزایش سرانه فضای ورزشی توسط این حوزه مهم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعنوان مثال قهرمانان، ورزشکاران و مفاخر زیادی از جمله فراز فاطمی بازیکن تیم ملی و پرسپولیس، چطور با ایشان برخورد کردید؟ آیا همین شخص نمی‌توانست با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷، درصدی حتی حداقلی به این سرانه اضافه کند؟
استخربزرگ مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا در ضلع غربی آنرا اشاره می‌نمایم، چندین سال است که خاک می‌خورد و به مخروبه‌ای تبدیل شده، اگر بهر دلیلی از جمله مالی و ... توان بازسازی و راه اندازی آن را ندارید، چرا از طریق ماده ۲۷ واگذار نمی‌کنید و به سرانه فضای ورزشی اضافه نمی‌کنید؟

میرزا بیگی افزود: استادیوم ۷۰۰۰ نفری اسلامشهر را اشاره می‌کنم، حتی در حال حاضر توان نگهداری و حفاظت از تاسیسات آن را ندارید و تدریجا به مخروبه‌ای تبدیل می‌گردد، چرا آنرا واگذار نمی‌کنید و به سرانه فضای ورزشی استان تهران اضافه نمی‌کنید؟
مجموعه ورزشی شهید شیرودی که دارای مصوبه هییت وزیران است و بایستی با یک اراده و پیگیری قوی آنرا به فضای تهران اضافه کنید. مجموعه‌های حجاب که قابلیت واگذاری از طریق ماده ۲۷ را دارد، جانبازان در خیابان ۱۷ شهریور، ساختمان‌های نیمه کاره ورزشگاه استقلال جنوب و ... از این جمله ورزشگاه‌های بدون استفاده است.

وی گفت: اعتقاد دارم در رابطه با سوالات اخیر نمایندگان محترم خانه ملت حداقل در رابطه با دو تیم بزرگ پایتخت، درایت و مدیریت ایشان میتوانست فشار را از روی دوش وزیر محترم ورزش کمتر کند و نیز به سرانه ورزش تهران اضافه نماید. خواهش می‌کنم آقای دکتر سجادی این قهرمان ملی را کمک کنید و با احیا کردن ورزشگاه‌های تختی و شیرودی فشار را از روی دوش وزارت ورزش و دولت بردارید.

میرزابیگی در مورد اینکه مدیر کل ورزش و جوانان معتقد است ورزشگاه تختی از مفاخر اماکن ورزشی است؛ گفت: در رابطه با این موضوع با آقای جوادی کاملا موافقم در عین حال مجموعه تقریبا ۱۰۰ هکتاری تختی در حال تخریب است، نه تنها زمین شماره یک آن بنده به ایشان بعنوان یک ورزشکار دلسوز تهرانی که بار‌ها در آن زمین فعالیت ورزشی انجام داده ام هشدار برادرانه می‌دهم که حتی در صورت استفاده از آن و حضور حداکثری تماشاگران، خدایی ناکرده یک حادثه دیگر ممکن است اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: همزمان با حضور آقای مهندس منصوری استاندار وقت در محل اداره کل و در ضیافت افطاری با سمن‌های حوزه جوانان می‌زنم، مگر از آن زمان این جلسات و با حضور شرکت مشاور و کلیه ارکان اداره کل از جمله فنی مهندسی، حقوقی و ... شکل نگرفته است؟ خروجی آن چه بوده و چه اقداماتی تاکنون انجام شده؟ کلیه تسمه‌های نگهدارنده سازه پوسیده شده و بنده به عینه آنرا مشاهده نمودم. سازه پس از گذشت حدودا ۵۰ سال به فرسودگی رسیده است. ضمن اینکه این ورزشگاه برای جمعیت ۳ میلیونی آن زمان طراحی شده بوده نه جمعیت ۲۰ میلیونی اکنون استان تهران.

مشاور اسبق مدیر کل ورزش و جوانان در مورد اظهارات جوادی در مورد فوتبال تهران و نیاز به اصلاح در ارکان آن گفت: آقای جوادی بعنوان یک فوتبالی که ۲۵ سال در آن حضور مستمر چه در میادین داخلی چه بین المللی دارم خواهش می‌کنم به ۵۵ عضو مجمع فوتبال تهران احترام بگذارید، شما هم بهتر می‌دانید که مجمع فوتبال تهران با ریاست آقای تاج، تنها مرجع تصمیم گیری در این حوزه می‌باشد. چرا طوری در رسانه ملی صحبتی می‌کنید که مراجع بین المللی را حساس کرده و به دولت فشار مضاعف وارد کنید؟ مگر در اصل سوم قانون اساسی اشاره نشده که ورزش نیز همراه تحصیل رایگان است که اتفاقا دغدغه امام راحل نیز همین بوده است، شما اگر ایرادی به برنامه ریزی ساعت بازی‌های فوتبال در استان تهران دارید به این مهم توجه کنید که اکثر ورزشگاه‌های شما از طریق ماده ۸۸ در اختیار پیمانکاران است و آن‌ها در ساعت‌های شلوغ بعدازظهر مجبور به درآمدزایی از مراجعین هستند و ساعت‌های بیکار در صبح را در اختیار تیم‌های تهرانی قرار می‌دهند. شما برنامه‌های درآمدزا در استان را به مرحله اجرا درآورید که بتوانید ورزش را رایگان کنید بعد به برنامه ریزی در فوتبال ایراد بگیرید. شما زیرساخت‌های ورزش را محکم کنید بعد به فکر اصلاح در ارکان باشید. بعنوان مثال چرا استادیوم ۷۰۰۰ نفری اسلامشهر که در حال مخروبه شدن است یا فضا‌های دیگر را در اختیار هییت فوتبال تهران قرار نمی‌دهید؟

وی در پایان گفت: پیشنهاد میدهم جهت ترمیم امور در ورزش استان، افزایش سرانه فضا‌های ورزشی و نیز رسیدن به درآمدی پایدار، موارد ذیل را در راس برنامه‌ها قرار دهید:
انتخاب فردی اصلح بعنوان معاونت توسعه منابع و پشتیبانی پس از گذشت یکسال از حضور جنابتان.
اجرای طرح‌های درآمدزا در استان تهران از جمله ماده ۵۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که نیازمند رایزنی شخص جنابعالی در دستگاه‌های اجرایی استان تهران و از طریق شرکت در جلسات استانداری می‌باشد.
کسب درآمد‌های پایدار از محل تبلیغات رسانه‌ای و محیطی مطابق با تبصره ۲ بند ب قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوبه شهریور ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی بطوریکه قادر خواهید بود هزینه ورزش را برای مردم به طرز چشمگیری کاهش دهید.
استفاده از ظرفیت‌های ماده ۲۷ و ترغیب سرمایه گذاران و بخش خصوصی به توسعه فضا‌های ورزشی در سطح استان و گسترش سرانه فضای ورزشی در استان بطوریکه طبق فرمایش جنابعالی هم اکنون در فقر مطلق به سر می‌برد.
تعیین تکلیف اراضی تختی و اضافه کردن آن به سرانه فضا‌های ورزشی پایتخت هم به موارد فوق باید اضافه کرد و با رعایت این اصول می‌توانید در سرانه فضای ورزشی پایتخت تحول ایجاد کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار