اختصاص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برای توسعه پایانه‌های مرزی

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : ۲۱ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برای توسعه پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان در این شهرستان اختصاص یافت.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : اعتبار در ادامه پیگیری‌های به عمل آمده و تشکیل قرارگاه مصوبات سفر رئیس جمهور به قصرشیرین تخصیص پیدا کرده است که از مجموع این اعتبار ۱۶ میلیارد تومان برای مرز رسمی خسروی و پنج میلیارد تومان به پایانه مرزی پرویزخان اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: امید است این اعتبار بتواند بخشی از زیرساخت‌های مرز خسروی را برای اربعین سال آینده و ایرادات و اشکالاتی که در مرز رسمی پرویزخان وجود دارد، برطرف کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تلاش همکاران ما این است از سرفصل‌های اعتبارات رئیس جمهور در بخش‌های مختلف اعتباراتی برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان اخذ شود که از مجموع اعتبارات شهرستانی تاکنون ۱۶ درصد تخصیص داشتیم که به نسبت تخصیص قابل توجهی است.

حیدری ادامه داد: تلاش ما و استاندار کرمانشاه این است این تخصیص تا پایان امسال و سال آینده به بالای ۶۰ درصد برسد، چون شهرستان ما نیاز به اعتبارات سنگین ملی دارد و طرح‌های ما از منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مرز‌های پرویزخان و خسروی و سامانه گرمسیری همگی استانی و ملی هستند و از این رو نیاز به جذب اعتبارات ملی دارد و عمده تمرکز ما باید برای پیگیری اعتبار از محل منابع ملی است، چون منابع استانی جوابگوی ما نیست.

وی اضافه کرد: توسعه مرز خسروی به منظور جداسازی مرز تجاری از دروازه زیارتی است تا این فعالیت‌ها کاملا به صورت منفک در مرز‌ها انجام شوند در واقع اصلاح ساختاری به لحاظ آمایش فضایی ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امید است با تزریق اعتبار توسعه مرز‌ها شاهد تحول و توسعه پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.