مهمترین موضوع بهداشتی استان راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی

استاندار قزوین گفت: مهمترین موضوع بهداشتی استان راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است و این موضوع از سوی مسئولان با حضور وزیر بهداشت مطرح شده است.

اعلایی استاندار قزوین در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی، علاوه بر شهروندان خود ارایه دهنده خدمت به مردم استان‌های همجوار و سایر هموطنان است.

وی گفت: در دیداری که به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم با تشریح نیاز‌های این بخش بر رفع کمبود‌ها و تسریع در اجرا و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تاکید شد.

به گفته استاندار، بایستی از ظرفیت خیران داخل و خارج از استان نیز در حوزه بهداشت و درمان بیش از پیش استفاده شود.

اعلایی با اشاره به کمبود آمبولانس در استان، گفت: از آنجا که در قزوین یک واحد تولیدکننده خودرو‌های ون و کار داریم که با مشکل اسقاط و شماره گذاری روبرو است، با اصلاح قوانین و مقررات، خرید آمبولانس از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توان هم نیاز استان را مرتفع ساخت و هم مشکل یاد شده را مرتفع کرد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز‌های پژوهشی استان، تاکید کرد: برخی پژوهش‌ها به راحتی از سوی دستگاه‌ها قابلیت انجام دارد و بنابراین در هزینه کردن اعتبارات امور پژوهشی که از منابع بیت المال است باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد.

استاندار بیان کرد: در حوزه احیای دشت قزوین نیز نیازمند یک پژوهش جامع هستیم که باید این مساله مورد بررسی و پیگیری جدی قرار بگیرد.

در این نشست مصوبات نشست قبلی کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی عشایری و شهری، آمایش سرزمینی و محیط زیست استان قزوین و طرح‌های پژوهشی بررسی شد. همچنین از خدمات میثم پیله فروش و سیدرضی آقا سیدی معاونان قبلی هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار