غربالگری رایگان سرطان در سبزوار در حال اجرا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طرح غربالگری رایگان سرطان در خصوص سه گونه شایع آن در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در حال اجرا است.

 سیدمجید غضنفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در صورت شناسایی بیماران دارای علائم مثبت سرطان در این غربالگری، آنان برای آغاز  درمان به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

او افزود: شهروندان با شرایط سنی ۵۰-۶۹ برای غربالگری سرطان روده بزرگ، بانوان ۳۰-۶۹ سال برای سرطان پستان و بانوان ۳۰-۵۹ سال برای تست سرطان دهانه رحم می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی سبزوار از خدمات غربالگری رایگان برای تشخیص زودهنگام سرطان بهره‌مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: سرطان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر از تهدید‌های اصلی برای سلامت جامعه است که پیشگیری از بروز سرطان‌ها با کنترل عوامل خطر و تشخیص زودرس با هدف درمان قطعی در مورد بسیاری از سرطان‌ها امکان پذیر است.

غضنفری بیان کرد: پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، فعالیت بدنی منظم، تغذیه سالم، کاهش مصرف روزانه نمک، قند، شکر و روغن، محافظت پوست با کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب، خودمراقبتی، داشتن زندگی روانی معنوی سالم، آشنایی با علائم هشدار دهنده سرطان و مراجعه به پزشک برخی از اصول پیشگیری از این بیماری است.

۳۷مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار