خسارت ۸۰۰۰ میلیارد ریالی زلزله به بخش کشاورزی خوی

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال زلزله به بخش کشاورزی استان ۸۰۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت زلزله به بخش کشاورزی استان در سه زلزله اخیر در ماه‌های مهر، دی و بهمن امسال هشت هزار و ۸۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

غلامعلی مرادی افزود: ۱۰ هزار و ۴۶۳ واحد دامی اعم از سنتی و صنعتی در اثر زلزله دچار آسیب شده اند که برای بازسازی و نوسازی این واحد‌ها نیازمند ۷ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار اعم از کمک‌های بلاعوض دولتی و تسهیلات اعتباری هستیم.

وی ادامه داد: کل خسارت وارد شده در ۱۳ مهرماه در حدود ۷۰۱ میلیارد ریال، در زلزله ۲۸ دی ۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال و در مورخه هشت بهمن ۳ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال براورد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: خسارت وارد شده به دام‌های شهرستان خوی شامل پنج میلیارد ریال است که در اثر تلفات ۵۲ راس دام سبک و ۷ راس دام سنگین و یک قطعه شترمرغ بوده است.

به گفته مرادی ۳۲ واحد مرغداری، چهار واحد گلخانه‌، منابع تامین آب و انتقال آب شامل قنات، ایستگاه پمپاژ، ۱۴ کانال انتقال آب نیز در زلزله های اخیر دچار خسارت شده اند. 

وی بیان کرد: نیازمند تامین و تخصیص یک هزار تن نهاده دامی اعم از جو و کنستانتره، ۵۰۰ تن آرد ترمیمی و ۱۰۰ هزار متر مربع نایلون برای پوشش واحد‌های اسیب دیده تولیدی در بخش کشاورزی به این شهرستان هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.