کره شمالی وضعیت آمادگی جنگی را تقویت می‌کند

رهبر کره شمالی متعهد شده است که رزمایش‌های نظامی را گسترش دهد و وضعیت آمادگی جنگی این کشور را تقویت کند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز سه شنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حالی که پیونگ یانگ برای بزرگداشت سالگرد نظامی آماده می‌شود، متعهد شد که رزمایش‌های نظامی را گسترش دهد و وضعیت آمادگی جنگی این کشور را تقویت کند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که کیم در روز دوشنبه ریاست جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران را بر عهده داشت که در آن مقامات درباره "وظایف عمده نظامی و سیاسی" برای سال جاری و "مسائل بلندمدت در مورد جهت گیری برای تقویت ارتش" بحث کردند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود کره شمالی روز چهارشنبه یک رژه نظامی به مناسبت سالگرد تاسیس نیرو‌های مسلح خود برگزار کند.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که نیرو‌های کره شمالی در حال تمرین در پیونگ یانگ هستند و کره جنوبی نیز گفته است که فعالیت‌های مرتبط با آن را رصد می‌کند.

این نشست نظامی همچنین پس از آن برگزار می‌شود که کره شمالی روز پنجشنبه رزمایش‌های آمریکا و متحدانش را محکوم کرد و گفت که آن‌ها به یک "خط قرمز شدید" نزدیک شده‌اند و  شبه جزیره را به "زرادخانه جنگی بزرگ و منطقه جنگی حساس تر" تبدیل خواهند کرد.

در بیانیه روز پنجشنبه، وزارت خارجه کره شمالی سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی را محکوم کرد و گفت تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه را دنبال می‌کند، پیونگ یانگ علاقه‌ای به گفتگو ندارد.

سه‌شنبه گذشته، آستین و همتای کره‌‌ای او مدعی شدند که برای مقابله با توسعه تسلیحاتی کره شمالی و جلوگیری از جنگ، رزمایش‌های نظامی را گسترش خواهند داد و «دارایی‌های استراتژیک» بیشتری مانند ناو‌های هواپیمابر و بمب‌افکن‌های دوربرد را مستقر خواهند کرد.

آستین وقتی از او در مورد تنش‌ها با کره شمالی در جریان توقف در فیلیپین پرسیده شد، مدعی شد که هدف آمریکا ارتقای امنیت و ثبات بیشتر است و به دفاع از کره جنوبی متعهد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار