همزمان با دهه فجر؛

بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح حوزه راه در آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه فجر، بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راه این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی  در برنامه زنده تلویزیونی در مسیر توسعه گفت: همزمان با دهه فجر، بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راه این استان به بهره‌برداری می‌رسد. که این میزان اعتبار برای بهره برداری از ۹۷.۷ کیلومتر راه در آذربایجان غربی هزینه شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۸۸ کیلومتر راه نیز آغاز می شود که برای اجرای این میزان راهسازی، ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

 وی ادامه داد: با توجه به ترانزیت انواع کالا از مرز‌های باید بر نقش ترانزیتی استان در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و توجه به بهبود وضعیت راه‌های استان تاکید ویژه شود.

حمزه‌لو با اشاره به برنامه یک ساله این اداره کل در بخش توسعه راه‌ها، اظهار داشت: امسال ساخت و توسعه ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی در محور‌های استان در نظر گرفته شده است و در این ارتباط ۳۶ کارگاه راهسازی در استان فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در شمال استان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند گفت: در بخش کریدور بزرگراهی غرب کشور نیز تاکنون پیشرفت ۸۸ درصدی را شاهد هستیم.

اجرای ۲۹  پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی

وی بیان کرد: به منظور ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در سکونتگاه‌های غیررسمی تاکنون ۱۹ پروژه بازآفرینی شهری در استان اجرا و ۱۰ پروژه نیز در حال حاضر فعال بوده و برای امسال ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در باره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان نیزاظهار کرد: حدود ۱۷۰ هزار نفر در استان برای این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۳۳ هزار و ۶۶۷ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی واجد شرایط بوده‌اند.

حمزه‌لو با اشره به اینکه  در حال حاضر ۴۰۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است، گفـت: تاکنون نیز چهار هزار و ۲۵۰ هکتار زمین در آذربایجان غربی احصا شده که ۸۰۰ هکتار از این اراضی در سامانه ثبت شده است.

الحاق ۱۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه به محدوده شهر ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طرح جامع شهر جدید به منظور تأمین نیاز‌های مسکن و سرریز جمعیت ارومیه در قالب الگو‌های مختلف سکونت و همچنین تأمین خدمات عمومی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و الحاق یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد.

وی افزود: با الحاق اراضی، ۱۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ارومیه از آن بهره‌مند شده و اراضی حدود ۳۶ شرکت تعاونی به محدوده شهر الحاق شده و مشکلات این تعاونی‌ها رفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تکمیل ایستگاه‌ها و خطوط و استفاده از ظرفیت باری خط راه آهن مورد توجه است، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای بخش ریلی آذربایجان‌غربی هزینه شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت باری ایستگاه‌های راه آهن این استان مورد توجه و در اولویت است تا از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.

وی با اشاره به بخش حمل و نقل هوایی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: وجود سه فرودگاه فعال در این استان ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های این بخش است و اقدامات لازم برای افزایش استفاده از این بخش انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.