جلسه اتحادیه اروپا برای «کشیدن ترمز مهاجران»

در میانه افزایش شمار پناهجویان، روسای اتحادیه اروپا در جلسه‌ای بر جلوگیری از روند افزایشی ورود مهاجران به حریم اتحادیه تاکید کردند.

رهبران اتحادیه اروپا به تازگی تاکید کردند که برای دور نگه داشتن پناهجویان از مرز‌های خود، حفاظت را افزایش خواهند داد. در این میان، برخی به دنبال حصار‌ها و دیوار‌های بیشتر هستند در حالی که برخی دیگر می‌گویند ترجیح می‌دهند این پول را صرف بهبود شرایط زندگی در بخش‌هایی از جهان کنند که کیفیت زندگی پایین‌تر است.

به گزارش رویترز، اتریش، هلند، بلژیک، ایرلند و دانمارک از جمله ۲۷ کشوری بودند که در مرکز اتحادیه اروپا در بروکسل برای ابراز نگرانی در مورد افزایش ورود غیرقانونی به حریم اتحادیه، تشکیل جلسه دادند.

لئو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند در این جلسه گفت: «کشور‌های اروپایی شاهد افزایش تهداد مهاجران هستند. مهم این است که ما تصمیم بگیریم چه کسی وارد کشور‌های ما می‌شود، آن‌هایی که به وضعیت پناهندگی دست می‌یابند حق دارند بمانند، اما دیگران، مثل قاچاقچیان انسان حق ندارند، و باید بازگردانده شوند».

کارل نهمر، صدراعظم اتریش گفت: «باید ترمز مهاجرت غیرقانونی در اتحادیه اروپا را بکشیم. ما برای این کار به پول نیاز داریم، فرقی نمی‌کند که آن را حصار بنامید یا زیرساخت مرزی».

با این حال، خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ با افزایش بودجه برای ساخت دیوار مخالفت کرده و می‌گوید اروپا در حال تبدیل شدن به یک قلعه است.

از سال ۲۰۱۵ که بیش از یک میلیون نفر که عمدتاً از جنگ داخلی سوریه گریخته اند، از دریای مدیترانه عبور کرده و به اروپا رفته اند. در سال‌های اخیر، مهاجرت یک موضوع بسیار حساس سیاسی در اتحادیه اروپا بوده است و کشور‌های عضو به شدت بر سر میزبانی مهاجران بحث می‌کنند. بلوک ۴۵۰ میلیون نفری اتحادیه اروپا که قادر به توافق نیست، علیرغم انتقاد‌ها مبنی بر غیرانسانی بودن بستن مرزها، به افزایش تمهیدات امنیتی و دیوارکشی در مرز روی آورده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ طول کل حصار‌های اتحادیه اروپا بیش از ۲ هزار کیلومتر بود. در حالی که در سال ۲۰۱۴ تنها ۳۰۰ کیلومتر حصار در مرز‌ها کشیده شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار