از سرگیری توزیع بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: توزیع بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز پس از ۱۰ ماه از سرگرفته شد.

عبدالکریم محمدی سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز می‌گوید: روزانه ۷۰۰هزار لیتر بنزین یورو چهار با اولویت جایگاه‌های سوخت در هسته مرکزی کلانشهر اهواز توزیع می‌شود و به تدریج توزیع سوخت به جایگاه‌های مناطق اطراف و پیرامونی اهواز شروع خواهد شد.

او گفت: با پیگیری شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اهواز، منابع تامین بنزین یورو چهار کلانشهر اهواز که آلودگی بسیار کمتری نسبت به بنزین معمولی دارد تامین شده و توزیع آن تداوم خواهد داشت.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز ابراز امیدواری کرد با توزیع بنزین یورو چهار، از آلودگی هوای اهواز کاسته شود.

توزیع بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز به میزان روزانه یک میلیون لیتر که از پالایشگاه شازند اراک تامین می‌شد از اردیبهشت ماه امسال به دلایل مختلف از جمله هزینه‌های سنگین حمل و نقل و افزایش مصرف این نوع بنزین متوقف شده بود.

چندی پیش دادستان اهواز به موضوع افزایش میزان آلودگی هوای این کلانشهر به عنوان یک مطالبه عمومی ورود کرده بود و یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا، مصرف بنزین معمولی در سطح این کلانشهر اعلام شد.

بر اساس مصوبه هیات دولت، شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران موظف است به منظور کاهش آلودگی هوا، بنزین یورو چهار را در هفت کلانشهر کشور تامین کند.

در زمان حاضر پالایشگاه نفت آبادان به عنوان تنها واحد پالایشی خوزستان، با وجود اینکه ۲۵درصد فراورده‌های نفتی کشور را تامین می‌کند تولید بنزین یورو چهار در آن محدود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.