آمریکا: یک شی پرنده در آسمان آلاسکا را هدف قرار دادیم

مقامات آمریکایی ساعاتی پیش از هدف قرار دادن یک شی پرنده مشکوک در آسمان آلاسکا خبر دادند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که نیروی هوایی آمریکا به دستور مستقیم جو بایدن، رییس جمهور این کشور یک شی پرنده مشکوک در آسمان آلاسکا را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این جسم پرنده در ارتفاع ۱۲۲۰۰ متری در حال پرواز بود که پس از مورد هدف قرار گرفتن قطعات آن بر روی دریای پوشیده از یخ افتاده است.

کربی به خبرنگاران گفت: «این شی پرنده تهدید مشخصی برای ایمنی پرواز غیرنظامیان به شمار می‌رفت و از روی احتیاط فراوان و به توصیه پنتاگون، پرزیدنت بایدن به ارتش دستور داد این شی را ساقط کنند و آن‌ها این کار را کردند.»

کربی گفت که یک جت جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده برای ساقط کردن شی پرنده بر فراز آب‌های سرزمینی ایالات متحده پرواز کرده و این ماموریت را انجام داده است.

وی افزود: «ایالات متحده قصد دارد قطعات این شی پرنده را که بسیار کوچکتر از بالون جاسوسی چینی بود که قبلا ساقط شده بود، تحلیل اطلاعاتی کند.» این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد این شی پرنده به احتمال زیاد بدون سرنشین بوده، هرچند ایالات متحده در حال حاضر نمی‌داند این شی پرنده متعلق به چه کشوری بوده است.

این خبر در حالی منتشر شده که کمتر از دو هفته پیش شناسایی بالون چینی در آسمان آمریکا خبرساز شد. آمریکا گفت که این بالون با اهداف جاسوسی و جمع آوری اطلاعات توسط دولت چین به پرواز در آمده بود، ولی پکن با رد کردن این ادعا گفته که این بالون برای اهداف اقلیمی و هواشناسی به ماموریت فرستاده شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
امریکا به بهانه مقابله با چین موجودات فضایی را که برای برقراری ارتباط با زمینیان به زمین نزدیک می شوند قتل عام می کند. مرگ بر امریکا.
Iran (Islamic Republic of)
amirmohammd
۱۰:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
ماجرای یوفو واقعی است زمان جنگ جهانی آلمان نازی درست کرده بود روسیه داره چین داره شاید شاید ایران داشته باشد ماجرای منطقه 51اینه اونجا مال فضایی نیست بلکه ساخت سلاح خطرناک بیولوژیکی بخاطرهمین ایران روسیه چین طراحی کردند تا تحت نظر داشته باشند آمریکا جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۱۰:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
شاید چیزی خودشان زدند گفتند یوفو زدیم چرا یک اول شیء ناشناس همان یوفو سریع است تا بیاید موشک بزنه رفته صددرصد یوفو چین زدند بشقاب پرنده روسیه نبوده چون پیشرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
کبوتر لوک خوش شانس بوده که جو دالتون هدف قرار داده
خخخخخ
بعد هم نوبت بوش وگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
دارن الکی میگن تا جو سازی کنن اگه واقعیت داشت میگفتن چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
این شی پرنده چی بوده چرا همه ی شی های پرنده توی آسمون این کشوزند
Iran (Islamic Republic of)
U-238j
۱۳:۳۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
امریکاه مثل سگ از چین می ترسد.
آخرین اخبار