اذعان رئیس گروه واگنر به مداخله در انتخابات آمریکا

رئیس گروه واگنر می‌گوید آژانس تحقیقات اینترنت که آمریکا آن را متهم به مداخله در انتخابات می‌کند به دست وی ساخته شده است.

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر (پیمانکار نظامی روسیه) امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد وی «آژانس تحقیقات اینترنت» را تأسیس و تأمین مالی کرده است، شرکتی که آمریکا مدعی است یک «مزرعه ترول» (بدافزار) بوده و در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ که با پیروزی دونالد ترامپ همراه بود مداخله کرده است.

پریگوژین که یکی از متحدان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه محسوب می‌شود متهم است سال‌ها به نمایندگی از مسکو اقدام به انجام کار‌هایی در راستای منافع این کشور کرده است. با این حال وی طی یک سال اخیر به دلیل جنگ اوکراین از سایه خارج شده و بیشتر در رسانه‌ها به او پرداخته می‌شود.

پریگوژین پیش‌تر به مداخله در انتخابات آمریکا اذعان کرده بود، اما گفته‌های امروز او درباره ارتباطش با آژانس تحقیقات اینترنت مستقر در سنت پترزبورگ فراتر از سخنان پیشین وی است. پریگوژین در پیامی در صفحه اجتماعی خود نوشته است: «من نه تنها از آژانس تحقیقات اینترنت حمایت مالی کرده‌ام، بلکه ساخت آن ایده من بوده است، من آن را خلق کرده و برای مدت‌های طولانی آن را مدیریت کرده‌ام.»

رئیس گروه واگنر در ادامه تأکید دارد این آژانس به منظور محافظت از فضای اطلاعاتی روسیه در برابر تبلیغات بی رحمانه و تهاجمی ضدمسکو ساخته شده است.

یوگنی پریگوژین به دلیل ارتباطش با این آژانس برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ از سوی واشنگتن به اتهام توطئه برای فریب آمریکا در لیست تحریم‌های این کشور قرار گرفت.

«رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در گزارش خود در این باره نوشته است: آژانس تحقیقات اینترنت به دنبال ایجاد اختلاف در ایالت متحده از طریق جنگ اطلاعاتی بوده است. این نهاد به دنبال مداخله در انتخابات به نفع ترامپ بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار