تدوام مشکل نان در آذربایجان غربی/دیروز صف؛ امروز کمبود خمیر مایه

بعد از مشکل صف نان در آذربایجان غربی هم اکنون تامین خمیر مایه به مشکل اصلی نانوایان تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره کمبود خمیر مایه نان در روز‌های اخیر تصریح کرد: به علت تعطیلی دو کارخانه تولید خمیر مایه در کشور که نماینده تولید خمیر مایه برای آذربایجان غربی بودند چند روزی است که با کمبود مواجه هستیم که با جلساتی که جهاد کشاورزی و نمایندگان واحد‌های تولید خمیر مایه برگزار شد، چند کارخانه جدید برای تامین سهمیه استان معرفی شد تا این مشکل و کمبود به زودی برطرف شود.

الله وردی حسن زاده با بیان اینکه مصرف ماهانه خمیر مایع توسط واحد‌های نانوایی آذربایجان‌غربی حدود ۱۰۰ تُن است، اظهار کرد: هم اکنون میزان اختصاص خمیر مایع به نانوایی‌های استان به حدود یک پنجم قبل و کمتر از ۲۰ تُن در ماه رسیده است.

 وی می گوید: در ارومیه ۱۳۴۵ واحد نانوایی فعال وجود دارد، همه آنها به کارت خوان‌های هوشمند مجهز هستند و سهمیه هر واحد نانوایی برحسب فروش و عرضه نان به آن واحد اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تامین آرد برای نانوایان وجود ندارد و سهمیه آرد هیچ نانوایی کاهش نیافته است.

رییس اتحادیه نانوایان ارومیه به جلسه مشترک برگزار شده با سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی جهت تامین خمیر مایه مورد نیاز واحد‌های نانوایی استان اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد شده تا افرادی برای تامین خمیر مایه مورد نیاز مشخص شوند که هنوز این موضوع به تایید نرسیده است.

حسن‌زاده در پاسخ به اینکه «در صورت کمبود خمیر مایه، چه مشکلاتی گریبانگیر واحد‌های نانوایی خواهد بود؟» اضافه کرد: فعلا هیچ مشکلی در پخت نان و کیفیت آنان وجود ندارد و به واحد‌های نانوایی نیز اعلام کردیم که در مصرف خمیر مایه صرفه جویی لازم را داشته باشند تا این مشکل رفع شود.

رییس اتحادیه نانوایان ارومیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «اگر به گفته شما کمبود خمیر مایه در پخت و کیفیت نان در آذربایجان‌غربی هیچ تاثیری نداشته پس برگزاری جلسات جهت تامین خمیر مایه مورد نیاز چه ضرورتی دارد؟» گفت: به هر حال نانوایی‌های قدیمی و متخصص می‌دانند که چگونه در مصرف خمیر مایه صرفه جویی کنند و با چه چیز‌های جایگزینی این کمبود را تامین کنند؛ تکلیف نانوایی‌های غیر متخصص هم مشخص است، اگر در این حوزه تخصص نداشتند اصلا چرا وارد کار پخت نان شدند که امروز با مشکل مواجه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.