گمانه‌زنی‌ها درباره راه‌اندازی واحد نظامی موشکی جدید کره شمالی

در میانه نوسازی ارتش پیونگ‌یانگ، رسانه‌ها می‌گویند کره‌شمالی یک واحد نظامی جدید مربوط به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ایجاد کرده است.

تصاویر ویدئویی رسانه دولتی کره شمالی حاکی از آن است که این کشور ممکن است یک واحد نظامی را با هدف انجام عملیات موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در راستای نوسازی ارتش خود راه اندازی کرده باشد.

به گزارش رویترز، ویدئویی که ۹ فوریه توسط رسانه‌های کره شمالی پخش و امروز (چهارشنبه) توسط رویترز مشاهده شد، نشان داد که پرچمی جدید به پرتابگر تازه ساخته شده این کشور چسبانده شده است که نشان می‌دهد ارتش ممکن است واحد جداگانه‌ای را برای عملیات تسلیحات ایجاد کرده باشد.

در روز‌های اخیر، رسانه دولتی کره شمالی از تجدید ساختار ارتش این کشور و طراحی مجدد پرچم‌های آن در هفته جاری خبر داد و گفت که این تغییر در راستای تلاش این کشور برای «ساخت ارتش قدرتمند» است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «بسیاری از واحد‌های خدمات و تسلیحات ارتش مردمی گسترش یافته و سازماندهی مجدد شده‌اند، وظایف رزمی عملیاتی بر اساس شرایط و محیط جدید به آن‌ها محول شده است و مأموریت‌های استراتژیک و تاکتیکی یگان‌ها تغییر کرده است».

رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص کاربرد موشک‌های جدید کره‌ شمالی مطرح کرده و می‌گویند برخی از آن‌ها می‌توانند به آمریکا برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار