گمانه‌زنی‌ها درخصوص به قدرت رسیدن دختر رهبر کره شمالی

کره جنوبی می‌گوید هنوز زود است که مشخص شود آیا دختر اخیراً رونمایی شده کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به عنوان جانشین پدرش اصلاح می‌شود یا خیر.

گمانه زنی‌ها در مورد به قدرت رسیدن دختر کیم که ”کیم جو آئه“ نام دارد و حدوداً ۱۰ ساله است، از زمانی که او اخیراً در یک رژه نظامی بزرگ در پیونگ یانگ در مرکز صحنه قرار گرفت و در تمبر‌های پستی که به زودی منتشر می‌شود ظاهر شد، تشدید شد.

براساس گزارش ای بی سی نیوز, در طول جلسه کمیته پارلمانی در سئول، کوون یونگسه، وزیر اتحاد، مقام ارشد کره جنوبی در مورد آینده کره شمالی گفت: رهبر کره شمالی به تازگی ۳۹ ساله شده  و جوان است ضمن اینکه سیستم قدرت در کره شمالی مردانه است پس زود است که در درباره به قدرت رسیدن دختر کیم صحبت کنیم.

کوون ادعا کرد که حضور‌های مکرر این دختر در ماه‌های اخیر بیشتر به منظور حمایت عمومی از خانواده حاکم کیم و آماده‌سازی برای انتقال قدرت ارثی در آینده بوده است.

سرویس‌های جاسوسی کره جنوبی ادعا کردند که کیم جونگ اون همچنین یک پسر بزرگتر از کیم جو آئه و فرزند سوم دارد که احتمالا یک دختر است. اما کوون مدعیست که تنها کیم جو آئه فرزند تایید شده کیم است. رسانه‌های دولتی کره شمالی او را «محبوب‌ترین» یا «محترم‌ترین» فرزند کیم نامیده‌اند و عکس‌ها و ویدیوهای زیادی منتشر کرده‌اند که صمیمیت او با پدرش را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است کره شمالی از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۸ به طور متوالی توسط اعضای مرد خانواده کیم اداره می‌شود. برخی از کارشناسان معتقدند شاید کیم بخواهد درخصوص وارث خود سنت‌شکنی بکند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
حرفی نیست که کره شمالی چگونه کشوی است
اما همین که آمریکا حتی از شنیدن اسم کره شمالی هم وحشت داره. خیلی خوبه
تنها راه مقاومت و ترساندن شیطان بزرگ آمریکا داشتن تسلیحات هسته ای (انواع جنگ افزار های اتمی) است
آخرین اخبار