رژه شبانه نیرو‌های مسلح کره شمالی با رونمایی از موشک مخوف هواسونگ ۱۷

نیرو‌های مسلح کره شمالی در رژه شبانه خود یازده موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را به نمایش گذاشتند.

همزمان با تشدید اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمنان این کشور کشید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیرو‌های نظامی کره شمالی در یک رژه شبانه بیشترین شمار تسلیحات هسته‌ای خود را به نمایش در آوردند. در این رژه که شب گذشته برگزار شد موشک‌های دارای قدرت حمل کلاهک‌های هسته‌ای از مقابل رهبر و مقامات کره شمالی عبور کردند.

لیف اریک ارسلی، استاد دانشگاه سئول در تفسیر اقدام جدید پیونگ یانگ گفت: این بار و در این رژه نظامی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اجازه داد تسلیحات تاکتیکی و موشک‌های دوربرد این کشور خودشان سخن بگویند و قدرتشان را به رخ دشمنان این کشور بکشند.

وی افزود: پیامی که کره شمالی به دنبال ارسال آن به جهان بود، نشان دادن قدرت و توانایی بازدارندگی این کشور در قالب آزمایش موشک‌های سوخت جامد و رونمایی از کلاهک‌های هسته‌ای بود.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های کره شمالی حاکی از آن است که پیونگ یانگ در این رژه تسلیحات هسته‌ای متعدد خود از جمله یازده موشک هواسونگ ۱۷ را به نمایش گذاشته است. موشک هواسونگ ۱۷ بزرگترین موشک قاره پیمای دارای کلاهک هسته‌ای کره شمالی است که می‌تواند خاک آمریکا و تقریبا هر نقطه‌ای بر روی کره خاکی را هدف قرار دهد.

آنکیت پاندا، از بنیاد صلح کارنگی می‌گوید: یازده موشک قاره پیمایی که دیشب کره شمالی رونمایی کرد به تنهایی برای غلبه بر سامانه دفاع موشکی آمریکا کافی است. پیونگ یانگ در این رژه نظامی قابلیت بازدارندگی هسته‌ای خود را به رخ واشنگتن کشاند.

موشک هواسونگ ۱۷ نخستین بار در سال ۲۰۲۲ با موفقیت از سوی کره شمالی آزمایش شد. پیونگ یانگ در این رژه نظامی از دیگر تسلیحات پیشرفته خود که می‌تواند شرکای منطقه‌ای آمریکا را در صورت هر گونه خطای محاسباتی هدف قرار دهد، به نمایش گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار