کشف ۵۰۰۰ میلیارد ریالی فرار مالیاتی در آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: پرونده فرار مالیاتی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی در استان شناسایی شد که این رقم مورد مطالبه قرار گرفت و به قطعیت رسید.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پرونده فرار مالیاتی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در استان شناسایی شد که این رقم مورد مطالبه قرار گرفته و به قطعیت نیز رسیده است افزود: در راستای شناسایی این پرونده، همکاری نزدیکی با نهاد‌های امنیتی، نظارتی و اطلاعاتی استان داشته‌ایم و این روند در پرونده‌های مشابه دیگر ادامه دار است.

جعفر پورمختار اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۳۶ درصد افزایش درآمد‌های مالیاتی در آذربایجان غربی از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی تامین شده و سیاست دولت نیز بر همین راستا است.

وی ادامه داد: ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی، رصد تراکنش‌های بانکی و حرکت به سمت واقعی سازی درآمد‌های مؤدیان مالیاتی موجود از جمله اقدامات مؤثر در مواجهه با پدیده فرار مالیاتی در استان است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: گزارش‌های متعددی مبنی بر مطالبه پول نقد، سکه، دلار و شیوه کارت به کارت برای پرداخت وجه کالا و خدمات توسط برخی اصناف به دست ما رسیده که در این زمینه از مردم درخواست می‌شود در صورت مواجهه با هر یک از این موارد، مراتب را از طریق سامانه تلفن گویای ۱۵۲۶ یا مراجعه به درگاه ملی مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir و انتخاب لینک سوت زنی و یا ارسال مکاتبه به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسانند.

پورمختار اظهار کرد: در این خصوص تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار پرونده مالیاتی که به نحوی مرتکب تخلف مربوط به استفاده از دستگاه کارتخوان شده‌اند، اقدام شده است.

وی با تاکید بر لزوم ابراز درآمد واقعی در اظهارنامه مالیاتی توسط مؤدیان با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی افزود: مؤدیان برای اینکه در آینده مشمول جرایم ناشی از کتمان درآمد و نظایر آن نشوند و بتوانند از انواع تخفیفات و مشوق‌های مالیاتی سالیانه بهره‌مند شوند، حتما باید به موضوع تطبیق درآمد ابرازی در اظهارنامه با گردش حساب دستگاه کارت‌خوان توجه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در خصوص برخی شایعات مبنی بر اینکه انتقال وجه به صورت کارت به کارت مشمول مالیات نمی‌شود، اظهار کرد: بر اساس اشراف اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، انتقال وجوهی که به شیوه کارت به کارت صورت گرفته و مربوط به فعالیت تجاری باشد، مشمول مالیات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.