بارش های خوب سال آینده در انتظار کرمانشاه

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های خوبی از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده برای کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بارش‌های استان در اسفند ماه، گفت : تا دو هفته آتی بارش چشمگیری در سطح استان نخواهیم داشت و پس از آن از نیمه اسفند تا نیمه فروردین سال آینده بارش‌های خوبی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد میانگین بارش‌ها در دو ماه اسفند و فروردین به اندازه نرمال باشد، یعنی در اسفند بین ۶۰ تا ۷۵ میلی‌متر و در فروردین ماه بین ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر بارش در استان داشته باشیم.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، چون این پیش‌بینی‌ها بلندمدت بوده، احتمال تغییر آن‌ها به دلیل درصد خطایی که وجود دارد، هست.

زورآوند اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری (از ابتدای مهر) داشت و با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۹۹.۲ میلی‌متر در سطح استان بارندگی داشتیم، یادآور شد: میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته با بارش ۱۸۷.۴ میلی‌متر، شش درصد بیشتر شده، اما از میانگین بلندمدت با بارش ۲۵۸.۲ میلی‌متر، ۲۳ درصد کمتر است.

وی میانگین بارش سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را حدود ۱۶۸ میلی‌متر اعلام کرد که از سال گذشته ۲۶ درصد بیشتر بوده، اما نسبت به بلندمدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش استان در سال زراعی جاری را از پاوه به میزان ۳۶۷ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۳ درصد کمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سنقر با بارش حدود ۱۰۴ میلی‌متر کم بارش‌ترین نقطه استان بوده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۱ درصد کاهش بارش داشته است.

زورآوند درباره وضعیت جوی روز‌های آتی استان گفت: طی هفته جاری پدیده خاصی، بجز افزایش دمای هوا با شیب مناسب نداریم که باعث می‌شود تا پایان هفته افزایش پنج تا شش درجه‌ای دمای هوا را داشته باشیم و دما در هفته آتی تقریبا ثابت خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.