وجود ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده بیماران روان در بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بیماران روان در بهزیستی دارای پرونده هستند که تعداد ۳ هزار و ۸۵۳ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : حدود ۵۰۰ بیمار روان مزمن در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان کرمانشاه نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه چهار مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روان در استان وجود دارد، افزود: این مراکز شامل دو مرکز نگهداری بیماران مرد و دو مرکز نگهداری بیماران زن می‌باشد.

وی گفت: بزرگترین مرکز اعصاب و روان بیماران در «ورمنجه» مستقر است به اسم مرکز توانبخشی «تابا» که حدود ۳۰۰ بیمار اعصاب و روان مختص به آقایان در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی گفت: یک خانه حمایتی و ۶ مرکز ویزیت در منزل در استان مشغول ارائه خدمات به بیماران است که یکی از این مراکز در اسلام آبادغرب وجود دارد.

شهبازی گفت: دو مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان «خورشید» و «هاجر» مختص خانم‌ها می‌باشد که حدود ۲۰۰ بیمار در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

وی گفت: خدمات مددکاری در این مراکز در قالب خدمات پزشکی، روان پزشکی، روان‌شناسی و مددکاری، فیزیوتراپی، آزمایش و دارو نیز برای بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی بیماران اعصاب و روان نیز در منزل نگهداری می‌شوند و خدمات دریافت می‌کنند، گفت: ارائه خدمات به بیماران اعصاب و روان با درصد بیماری شدید و خیلی شدید در اولویت قرار دارد.

وی ورود افراد دارای هر گونه معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی عنوان کرد و گفت: کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری‌های منجر به معلولیت انجام می‌گیرد.

شهبازی افزود: تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ بیماران روان در بهزیستی دارای پرونده هستند که تعداد ۳ هزار و ۸۵۳ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

این مسئول از فعالیت دو مرکز روزانه خبر داد و گفت: این مراکز شامل حرفه آموزی به بیماران اعصاب و همچنین به بیماران اوتیسم ارائه خدمات توانبخشی در زمینه گفتاردرمانی، تربیتی، فیزیوتراپی و.. انجام می‌دهد.

وی نگهداری از بیماران روانی کار سخت و طاقت فرسایی است و افرادی که در این مراکز خدمت می‌کنند با عشق، علاقه و ایمان کار خود را انجام می‌دهند و ما قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

شهبازی گفت: برخی از بیماران روان مجهول الهویه هستند و خانواده آن‌ها را رها کرده، اما برخی دیگر خانواده دارند و می‌توان با کنترل بیماری از آن‌ها در منزل مراقبت کرد و توصیه ما این است که خانواده از بیماران خود تحت خدمات ما در منزل مراقبت کنند که به بهبود هرچه سریعتر وضعیت آن‌ها کمک می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.