ارائه خدمات امدادی ۱۵۹ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر به گرفتار شدگان در برف و کولاک چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۶۹ امدادگر و نجاتگر این دستگاه در قالب ۱۵۹ تیم عملیاتی به گرفتار شدگان در برف و کولاک استان امدادرسانی کردند.

مسعود مثنوی اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۳ بهمن ماه لغایت اول اسفند ماه ۱۴۰۱، ۴۷ مورد حادثه برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی در چهارمحال و بختیاری به وقع پیوست و به دنبال آن ۱۱ هزار و ۱۵۷ حادثه دیده که شامل دو هزار و ۹۰۹ خانوار بودند، گرفتار شدند.

وی افزود: در این مدت، چهار دستگاه چادر امدادی، یک هزار و ۱۰۹ تخته پتو، ۲۴۸ تخته موکت، ۴۰ سِت ظروف، یک هزار و ۷۷۶ کیلوگرم نایلون، ۷۸ شعله والور و ۱۴ عدد کلمن در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مثنوی اضافه کرد: همچنین این افراد، ۹۱۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته، یک هزار و ۲۰ بطری آب معدنی، سه هزار قرص نان، سه هزار کیلوگرم برنج، ۳۳ کیلوگرم کشمش، دو هزار و پنج بسته بیسکوئیت و ۱۲۰ کیلوگرم پنیر را دریافت کردند.


بیشتر‌ بخوانید


وی با اشاره به انتقال ۱۳ بیمار به مراکز درمانی، گفت: ۵۶۹ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان در قالب ۱۵۹ تیم عملیاتی به گرفتار شدگان در برف و کولاک خدمات امدادی را ارائه دادند همچنین یک تیم پشتیبان همراه با هفت نیروی عملیاتی از استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری اعزام شد.

مثنوی تصریح کرد: نیرو‌های امدادی و عملیاتی به ۱۱ هزار و ۳۸ نفر امدادرسانی کردند و ۲۶۵ نفر نیز اسکان داده شدند.

وی توضیح داد: همچنین ۲۰ سورتی پرواز با دو فروند بالگرد در مناطق اعلام حادثه صورت گرفت و یک مصدوم با بالگرد به مراکز درمانی منتقل و ۱۴ تن محموله به این مناطق ارسال شد.

مثنوی اظهار داشت: دو فروند بالگرد ارتش نیز با انجام ۲۶ سورتی پرواز در ۱۷ ساعت بیش از پنج تُن محموله را به کمک امدادگران و نجاتگران به مناطق متاثر از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی انتقال دادند.

وی ادامه داد: به منظور خدمات و امدادرسانی به مردم ۴۸ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودروی نجات، ۴۱ دستگاه خودروی کمک داد سبک، چهار دستگاه خودروی کمک دار سنگین، سه فروند بالگرد، هشت عدد سِتِ سبک نجات، ۲۸ دستگاه موتور پمپ و لجن کش و هفت دستگاه خودروی کمک دار سایر دستگاه‌های خدمات رسان به کارگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار