همزمان با تشدید تنش‌ها با روسیه؛

دعوت مولداوی از بایدن برای سفر به این کشور

رئیس جمهور مولداوی از همتای آمریکایی خود خواست به این کشور کوچک در شرق اروپا سفر کند.

عواقب جنگ اوکراین با روسیه دامن همسایگان این کشور را نیز گرفته است. مولداوی، یکی از کشور‌های استقلال یافته از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، طی هفته‌های اخیر مدعی تلاش مسکو برای ساقط کردن دولت این کشور شد. همین موضوع به تشدید تنش‌ها میان دو طرف دامن زد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات مولداوی همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها با روسیه، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند به این کشور سفر کند.

مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی در دیدارش با بایدن در ورشو، پایتخت لهستان از رئیس جمهور آمریکا خواست به این کشور سفر کند. کاخ سفید نیز اعلام کرد بایدن در دیدار با همتای خود از مولداوی بر حمایت واشنگتن از حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

ساندو در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: من از فرصت دیدار با بایدن نهایت بهره را بردم تا درباره شرایط دشواری که هم اینک در آن قرار داریم نکاتی را به او انتقال دهم. من درباره جنگی که در نزدیکی مرز‌های ما در حال رخ دادن است (جنگ اوکراین) و نیز نیاز مولداوی به حمایت‌های بیشتر آمریکا برای تقویت اقتصادمان سخنانی را مطرح کردم.

رئیس جمهور مولداوی پیش‌تر مدعی تلاش روسیه برای ساقط کردن دولت خود شده بود. مولداوی یکی از کشور‌های کوچک اروپایی است که به شدت به گاز روسیه وابسته است. مقامات مولداوی مدعی هستند مسکو می‌خواهد با روی کار آوردن دولتی دست نشانده از این کشور در جنگ اوکراین به نفع خود بهره برداری کنند.

با این وجود، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با رد ادعا‌های مقامات مولداوی این سخنان را کاملا بی اساس و ساختگی خوانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار