اسپانیا: تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین می‌فرستیم

وزیر دفاع اسپانیا از ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین در آینده نزدیک خبر داد.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا طی یک سال اخیر اقدام به ارسال میلیارد‌ها دلار تسلیحات به اوکراین برای مقابله با روسیه کرده اند. گرچه در ابتدا این کشور‌ها از ارسال تسلیحات سنگین همانند تانک به کی یف اجتناب می‌کردند، اما در نهایت فشار‌های آمریکا بر متحدان اروپایی اش به ویژه آلمان باعث موافقت آن‌ها با ارسال این تسلیحات به اوکراین شد. تانک‌های پیشرفته لئوپارد آلمان یکی از این تسلیحات است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسپانیا امروز (چهارشنبه) از برنامه خود برای ارسال ۶ تانک لئوپارد ۲ آلمانی به اوکراین پس از تعمیر خبر داد.

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا در جمع قانونگذاران این کشور گفت: ما اکنون در حال تعمیر ۶ تانک لئوپارد ۲ هستیم و برنامه داریم آن‌ها را به اوکراین ارسال کنیم. این احتمال وجود دارد در صورت نیاز و یا درخواست متحدانمان شمار تانک‌های اهدایی به کی یف را افزایش دهیم. این تانک‌ها برای تحویل در ماه مارس و یا در نهایت اوایل ماه آوریل آماده هستند.

۳ کشور دیگر عضور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامل آلمان، لهستان، و پرتغال نیز وعده داده اند به زودی ۴۸ تانک لئوپارد ۲ را تحویل اوکراین دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل سال جاری میلادی بار‌ها از کشور‌های غربی خواسته بود برای دفع تهاجم روسیه و آمادگی کی یف به منظور انجام حملات برای بازپس گیری سرزمین‌های شرقی، تانک‌های پیشرفته به این کشور تحویل دهند.

روسیه با انتقاد از رویکرد کشور‌های غربی در ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین، این اقدامات را به مثابه کشانده شدن پای ناتو به جنگ خوانده بود. مسکو می‌گوید تانک‌های اهدایی کشور‌های غربی در نهایت در میدان جنگ خواهد سوخت.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است به هر میزان کمک تسلیحاتی کشور‌های غربی به اوکراین افزایش یابد و این کشور به پیروزی در جنگ نزدیک شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای بیشتر می‌شود، زیرا مسکو چاره‌ای جز تغییر شرایط جنگ با توسل به تسلیحات استراتژیک خود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این کشورهای غربی با ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین به هم نوع هم نژادسفد خودشون رحم نمی‌کنند چطور بقیه نژاد ها به این کذابان زمان اعتماد مینمایند واقعا اعتماد به غرب مثل اعتماد به سراب و ابلیس وسوسه آن شباهت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
به ابزار نیست . به ایمان هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اوف چه خوشگلن حیف میرن قبرستون انواع خودروهای زرهی غربی اوکراین
آخرین اخبار