ثبت بالاترین تورم مصرف کننده در ژاپن طی ۴۱ سال اخیر

تورم مصرف کننده در ژاپن به بالاترین میزان از سپتامبر ۱۹۸۱ رسیده است و تحمیل هزینه‌های بالاتر به خانوار‌ها از سوی شرکت‌ها علت آن عنوان شده است.

ژاپن اکنون با بزرگترین تورم مصرف کننده طی چند دهه اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های آماری جدید که امروز (جمعه) منتشر شد نشان می‌دهد تورم مصرف کننده در ژاپن به بالاترین میزان طی ۴۱ سال اخیر رسیده است، زیرا شرکت‌ها هزینه‌های بالاتری را به خانوار‌ها تحمیل کرده اند. همین موضوع فشار‌ها به بانک مرکزی ژاپن به منظور توقف برنامه محرک اقتصادی را افزایش داده است.

این داده‌ها بار دیگر بر معضلی که سیاستگذاران با آن مواجه هستند تاکید دارد که افزایش قیمت سوخت و مایحتاج روزانه به خانوار‌هایی که بسیاری از آن‌ها هنوز شاهد افزایش دستمزد‌ها برای جبران افزایش هزینه‌های زندگی نبوده اند، آسیب وارد می‌کند.

شاخص قیمت مصرف کننده در ژاپن به دلیل افزایش بهای سوخت و مواد غذایی در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴.۲ درصدی بوده است. این میزان بالاترین رقم ثبت شده از سپتامبر ۱۹۸۱ محسوب می‌شود.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند عدم اطمینان درباره چشم انداز اقتصاد جهانی باعث تاخیر در روند بهبود آسیب‌هایی شده که اقتصاد ژاپن از همه گیری کرونا دیده است.

جنگ اوکراین و تحریم‌های وارد شده علیه روسیه، و نیز تبعات افزایش تورم در آمریکا که با افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) همراه بود، آینده اقتصاد جهان را دچار عدم اطمینان ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
ژاپن عمدا خودش داره یکم نرخ تورم میبره بالا چون منفی بوده تورمش، چون تورم منفی بر ضد اقتصادش، البته فقط زیر 5 درصد شاید درحد 2 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
جالبه اصلا روتون نشده بگین این افزایش به چه درصدی رسیده!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
این بار برخلاف دفعه های قبل نوشته اند. 4 و دو دهم. اگر به این چیزها تورم بگویند باید تورم کشور ما را تورم نجومی بگویند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اینارو میگید که دل ملت خوش باشه که تو ارزونی زندگی میکنن
وقتی دلار 25تومن دلخوشی هم نبود چه برسه به حالا با دلار 54تومن
آخرین اخبار