معتبرترین جایزه‌ علمی اتحادیه اروپا به استاد دانشگاه صنعتی ارومیه رسید

استاد دانشگاه صنعتی ارومیه معتبرترین و رقابتی‌ترین جایزه‌ علمی اتحادیه اروپا را کسب کرد.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده انرژی‌های تجدید پذیر دانشگاه صنعتی ارومیه موفق به کسب درجه پژوهشی ماری کوری اتحادیه اروپا شد.

مجتبی مختاریان با بیان اینکه دکتر «صابر عزیزی» عضو هیات علمی این دانشگاه موفق به کسب این عنوان شده است، اظهار کرد: پروپوزال این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه با موضوع طراحی و ساخت حسگر جرم فوق حساس برای تشخیص جرم بایومارکر‌های سرطان کبد است.

وی با بیان اینکه ساخت این حسگر امکان سنجش اجتماعی این بیماری با حجم انبوه و در مدت زمان بسیار کوتاه را فراهم خواهد کرد، افزود: تشخیص این بیماری از این نظر حایز اهمیت است که پاسخ خوبی به کموتراپی ندارد و تشخیص زود هنگام آن بسیار مهم است.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه اضافه کرد: این پروپوزال از تابستان سال آینده شروع و در مدت زمان ۲ سال توسط دکتر عزیزی به عنوان پژوهشگر اصلی و به میزبانی دانشگاه سوانزی (Swansea) و همکاری دانشگاه صنعتی دلفت (Delft) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای انجام این این پروپوزال بین رشته ای، افراد با تخصص‌هایی از دپارتمان‌های مهندسی مکانیک، برق و بایو مکانیک مشارکت خواهند داشت.

فاند ماری کوری یکی از معتبرترین و رقابتی‌ترین جایزه‌های علمی اتحادیه اروپا برای پژوهشگران است تا ایده‌های خود را با همکاری یکی از موسسات یا دانشگاه‌های مورد تایید کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ارایه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یاشاسین دکتر عزیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دمش گرم