بورس مسیری مطمئن برای عرضه دارایی های مازاد شهرداری ها است

کارشناس بازار سرمایه گفت: استفاده از بستر بورس برای عرضه‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی‌های شهرداری‌ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ‌ها هم شود.

آقای کوروش آسایش گفت: یکی از بزرگترین ارگان‌های کشور که در سطح شهر‌ها و استان‌های مختلف زمین و املاک مازاد فاقد استفاده زیادی دارد شهرداری‌ها هستند که می‌شود با بحث مولد سازی، این دارایی‌ها به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

او در ادامه افزود: استفاده از بستر بورس برای عرضه‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی‌های شهرداری‌ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ‌ها در مناطق مختلفی که این دارایی‌ها وجود دارد هم شود و به اصلاح استفاده از بستر بورس و ابزار‌های آن مزیت‌های زیادی را برای این ارگان به همراه خواهد داشت.

آسایش می‌گوید: یکی از موارد پیشنهادی برای بهره گیری از این دارایی‌ها ایجاد صندوق‌های املاک و مستغلات است. ایجاد صندوق املاک و مستغلات در بورس برای املاک شهرداری‌ها می‌تواند ضمن تأکید بر شفافیت و مولد سازی به خوبی افراد را در این دارایی‌ها شریک کند.

او گفت: برآورد میزان املاک و دارایی قابل واگذاری در بورس شهرداری‌ها بسیار گسترده است، اما بر اساس آمار شهرداری تهران امسال آمادگی عرضه زمین‌های خود که چیزی حدود ۴ هزار میلیارد بوده را داشته است که البته تا کنون آمار رسمی برای واگذاری‌ها اعلام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار