قیمت خودرو‌های داخلی ۲۵ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: خودرو‌های داخلی در نتیجه نوسان قیمتها، دستکم به میزان ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند که فضای مجازی یکی از علل این افزایش قیمت‌ها بوده است.

حسین حسینی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: قیمت‌گذاری مردم در سایت‌های فضای مجازی روی خودرو‌ها در نتیجه نوسان قیمت دلار باعث شده است که نرخ این دستگاه به صورت چندبرابری افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه افراد کاملا به صورت غیرکارشناسی خودرو‌ها را در فضای مجازی قیمت گذاری می‌کنند، افزود: بر اساس همین قیمتها، خودرو‌ها نیز خرید و فروش می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد ادامه داد: نرخ‌ها در نمایندگی‌های فروش خودرو و کارخانه‌ها پایین بوده، اما متاثر از فضای مجازی افزایش یافته است، این نوع معامله در فضای مجازی بر اساس قیمت‌های غیرواقعی باعث جهش قیمت خودرو‌های داخلی شده است.

حسینی بیان کرد: در این شرایط قیمت خودرو‌های داخلی جهش پیدا کرده، خریدار خودرو کم شده، اما تعداد فروشندگان خودرو افزایش داشته است.

او تصریح کرد: ادامه روند قیمت گذاری خودرو براساس فضای مجازی برای بازار آسیب زا است، زیرا این گونه معامله‌ها به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و افزون بر این التهاب بازار خودرو را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد تاکید کرد: خودرو‌هایی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود بیشتر امانی و براساس قیمت‌هایی است که خود افراد متاثر از فضای مجازی تعیین کرده اند، نمایشگاه دار نیز در این میان دستمزد معامله اش را می‌گیرد.

حسینی در خصوص خودرو‌های خارجی اظهار کرد: قیمت خودرو‌های خارجی نیز از شهریور تاکنون بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته که فضای مجازی در افزایش قیمت آن‌ها بی تاثیر نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار