رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای رفتار کنند که مردم بر علیه آن‌ها دادخواست ندهند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت:اجرای برخی از احکام نیازمند تامین منابع مالی و اصلاح چارت تشکیلاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری کشور صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس از سوی مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری و جمعی از مسئوان اجرایی و قضایی مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

دیدار با مردم، شرکت در جلسات تخصصی، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در جلسه شورای قضایی هرمزگان از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس دیوان عدالت اداری کشور به بندرعباس است.

سفر رئیس دیوان عدالت اداری به بندرعباس

دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای رفتار کنند که مردم بر علیه آن‌ها دادخواست ندهند

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران گفت:دستگاه‌های اجرایی با رعایت موازین قانونی و اجرای به موقع آرای دیوان به گونه‌ای رفتار کنند که مردم بر علیه آن‌ها دادخواست ندهند.

او با بیان اینکه اجرای احکام دیوان عدالت اداری به سرعت انجام می‌شود، گفت: حدود ۹۰ درصد آرایی که در دیوان عدالت اداری صادر شده است به اجرای احکام وارد نمی‌شود، یعنی به محض اینکه رأی از سوی شعبه تجدیدنظر دیوان صادر و قطعی شد به دستگاه مربوطه منعکس و در یک بازه زمانی کوتاه اجرا می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: حدود ۱۰ درصد از آرای صادره نیز در دیوان عدالت اداری به لحاظ مشکلاتی که دستگاه‌های اجرایی بیان می‌کنند، به اجرای احکام ارسال می‌شود و به تناوب مورد پیگیری برای اجرا قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه اجرای برخی از احکام نیازمند تامین منابع مالی، اصلاح چارت تشکیلاتی و رفع برخی معاذیر قانونی است، گفت: اگر عذر دستگاه مربوطه قانونی باشد به آن دستگاه مهلت داده می‌شود که زمینه اجرای رای دیوان عدالت اداری را فراهم کند و در غیر این صورت دیوان از ظرفیت قانونی برای برخورد با دستگاه‌های مستنکف استفاده می‌کند و نسبت به اجرای احکام اقدام خواهد کرد.

دیدار چهره به چهره با مردم

رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار چهره به چهره با مردم استان هرمزگان به بیش از ۲۰۰ پرونده رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با مردم بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
بعضی از قضات دادگاه خانواده و تجدید نظر شعبه 4 بندرعباس برخود درستی ندارند لطفا پیگیری کنید حق و ناحق را درست برسی نمیکنند!!!