رونق به بازارچه مرزی ساری سو ماکو باز می گردد

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای بهره مندی از ظرفیت بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی، بازارچه ساری سو شهرستان ماکو فعال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی عصر چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیران منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه دولت در تلاش برای بهره مندی از ظرفیت بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی است، گفت: مجوز‌های لازم صادر شده و بازارچه «ساری سو» شهرستان ماکو فعال می‌شود.

جواد کرمی می گوید: متاسفانه بازارچه مرزی «ساری سو» مدتی به دلایل غیر منطقی راکد مانده و عملا به یک خرابه تبدیل شده است که با پیگیری‌های شخص استاندار و تلاش تیم اقتصادی استان بار دیگر فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: معیشت مردم در اولویت دولت مردمی قرار دارد و در همین راستا مسوولان آذربایجان‌غربی تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت معیشتی مردم استان به کار خواهند گرفت.

کرمی با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه، اضافه کرد: بازارچه‌های مرزی نقش بسزایی در جذب گردشگر به منطقه دارند که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را به عمل آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد و فعال کردن بازارچه‌های مرزی در استان است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی بیشترین پایانه‌های مرزی در کشور را داراست و می‌تواند قطب بازارچه‌های مرزی در کشور باشد.

بازراچه مرزی ساری سو ماکو در حوزه شهرستان ماکو و شهر دوبایزید در استان آغری ترکیه و در مجاورت گمرک بازرگان واقع شده است و در سال ۱۳۶۸ افتتاح،  اما پس از مدتی به علت عدم وجود امکانات لازم در محل بازارچه، تعطیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.