اعطای مجوز استخدام ۲۵۰۰۰ نفر در وزارت بهداشت ویژه طرح‌های در حال افتتاح

مدیر سازمان نظام پرستاری کشور گفت: کمبود نیرو سلامت، بیماران و مراجعه کنندگان را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

محمد میرزابیگی مدیر سازمان نظام پرستاری کشور در نشست خبری گفت: یکی از مشکلات جامعه پرستاری طرح قاصدک بود که با پیگیری و تعامل نرم افزار قاصدک منحل شد و اضافه کار از کارانه با انحلال از همدیگر جدا شده است.

به گفته وی معوقات پرستاری حدود هشت ماه  بوده که با پرداخت ۲۰هزار میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت  شده است. اجرای فوق العاده ویژه برای کارکنان وزارت بهداشت  انجام شده است که طراح و پیگیری آن سازمان نظام پرستاری بود.

میرزابیگی در سال ۹۹ مجوز استخدامی برای ۵۲۲۰۰ نفر برای کل کادر درمان اخذ شد که حدود ۴۵ درصد از این افراد جزء گروه پرستاری هستند.

او افزود: از سال ۹۹ تا به الان هیچ مجوز استخدامی وزارت بهداشت به غیر از ۵۲۲۰۰ نفر نداشته ایم. مشمولان تغییر وضعیت با پیگیری‌های زیاد در نظام سلامت آورده شده که این موضوع در مسیر تایید شورای نگهبان است. یک مجوز ۲۵۰۰۰ نفری که وزارت بهداشت اعلام کرده عملی نشده، اما موافقت‌هایی برای افتتاح پروژه‌های جدید است که ۵۰ درصد از این افراد بهداشتی و درمانی است که از ۱۲۵۰۰ نفر در حدود ۴۵ درصد شان گروه پرستاری است.

او بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری با تاکید رهبری به سرانجام رسید. در این طرح بسته های خدمتی، K پرستاری و ارزش‌های نسبی خدمات پرستاری تعیین شده است.

بخش های سرپای فی فور سرویس، گلوبال و در بخش های سرپایی بسته خدمات پرستاری تعریف شده است. تعداد پرستار نسبت به تخت باید ۲/۵ باشد. کمبود نیرو سلامت بیماران و مراجعه کنندگان را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.
او بیان کرد: خدمات HIS پرستاری در بیمارستان با اینکه کاری ساده است اما تا به امروز انجام نمی شود.مجوز حذب ۱۸۰۰۰ نفر کادر سلامت در دوران کرونا هنوز صادر نشده است. پرداختی روز پرستار ربطی به تعرفه خدمات پرستاری ندارد و مبلغی به صورت علی الحساب پرداخت  شده که رضایت پرستاران را در بر نداشته است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار