اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر مدارس خوی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات اساسی و کلی مدارس شهرستان زلزله‌زده خوی تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با مساعدت و پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، ۲۰۰ میلیارد ریال برای برای تعمیرات کلی و یک هزار میلیارد ریال نیز برای تعمیرات اساسی مدارس آسیب دیده از زلزله خوی تصویب و تخصیص یافته است.

علی مطهری افزود:  مقرر شده است این مبلغ تا ۱۰ روز آینده در اختیار اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان برای شروع عملیات اجرایی قرار گیرد.

وی می گوید: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، هم اکنون مدارس خوی به صورت تلفیقی حضوری و آنلاین با توجه به شرایط بنای هر یک از مدارس دایر است و دانش آموزان از کلاس‌های درس بهره‌مند هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی هم در باره تعمیرات اساسی و کلی مدارس آسیب دیده از زلزله خوی گفت: ۲۴ مدرسه شهرستان خوی تخریبی هستند که روند بازسازی تعدادی از این مدارس با مشارکت خیرین آغاز شده و تعدادی در حال پیمان سپاری هستند و کار‌های اجرایی برخی از آنها هم آغاز شده است.

قهرمان رحمانی اظهار کرد: تعمیرات اساسی در ۱۴ مدرسه خوی هم آغاز شده و طبق برنامه ریزی‌ها تلاش می‌شود تا آخر اسفند تعمیرات این مدارس انجام و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بعد از تعطیلات نوروز دوباره شاهد حضور دانش آموزان در کلاس‌ها باشیم.

شهرستان خوی دارای ۵۴۰ واحد آموزشی با دو هزار و ۸۷۶ کلاس درس است که در جریان زلزله ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن ماه امسال دچار آسیب‌های جدی شدند که براساس ارزیابی‌های انجام شده، ۲۴ مدرسه غیر قابل استفاده است و باید تخریب سپس بازسازی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.