آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد به همت خیرین فارسی

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: از ابتدای امسال با مشارکت خیرین در قالب جشن‌های گلریزان، زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در استان فراهم شده است.

اسحاق ابراهیمی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۶۸۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان بوده است که با قبولی دادخواست اعسار توسط قضات مبلغ ۳۷۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان از بدهی این افراد کسر و مبلغ ۲۵۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان توسط کمیته صلح وسازش رضایتمندانه به عمل آمده است.

او گفت: برخی از افراد آبرومند و متدین جامعه به دلیل بدهی ناخواسته و جرائم غیرعمد راهی حبس می‌شوند که حمایت خیران از این افراد موجب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه و کاهش جمعیت زندان‌ها شده و در یک نگاه کلی به اقتدار بیشتر نظام می‌انجامد.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه خیرین استان در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را عملی بسیار پسندیده عنوان کرد و از نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و اصحاب رسانه استان خواست با ترویج و نشر اینگونه اقدامات نیکو به گسترش فرهنگ همنوع دوستی و دستگیری از نیازمندان در جامعه کمک کنند.

ابراهیمی با بیان این موضوع که با آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از فروپاشی خانواده‌ای جلوگیری می‌شود، گفت: خیرین باید نسبت به این نوع کارهای جهادی توجه بیشتری از خود نشان دهند تا هدف حبس زدایی، به طور مطلوب تحقق یابد.

پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در زمینه همکاری و تولید برنامه و فرهنگ سازی اجتماعی که رسالت اصلی صداوسیما، گفت: خیرین فارس در زمینه کمک به همنوع و کار خیر با داشتن پیشنه فرهنگی غنی در قله مهر ورزی و مهربانی هستند که جای بسیار تقدیر و تشکر دارد.

در این نشست مقرر شد صدا و سیمای مرکز فارس در قالب تولید برنامه با همیاری شهردای شیراز در زمینه تبلیغات شهری و محیطی با بهره گیری از شبکه استانی و فضای مجازی، در خصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به منظور جمع آوری کمک‌های خیرین و نیکوکاران همکاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.