بشار اسد: میان ایران و سوریه دوستی وفادارانه وجود دارد

رئیس جمهور سوریه ضمن استقبال از توافق تهران و ریاض اعلام کرد طی ۴ دهه اخیر میان ایران و سوریه دوستی وفادارانه وجود داشته است.

رئیس‌جمهوری سوریه در گفتگو با روسیا الیوم ضمن واکنش به توافق تهران و ریاض گفت: اعلام از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین یک مسئله شگفت‌انگیز است چرا که ما طی ۴ دهه اخیر دوستی وفادارانه‌ای با ایران داریم.

اسد در خصوص نشست چهارجانبه مسکو گفت: در شرایطی که اولویت اردوغان برای گفتگو با سوریه انتخابات است، اولویت ما خروج نیرو‌های خارجی غیرقانونی یعنی ترکیه و آمریکا از خاک سوریه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سفر ژنرال میلی به سوریه گفت: سفر رئیس ستاد مشترک آمریکا را به شمال سوریه نشان داد، آمریکا بزرگترین دولت سرکش در جهان است.

رئیس جمهور سوریه درباره حملات رژیم صهیونیستی به اراضی این کشور ادامه داد: اسرائیل بمباران مناطق سوری را متوقف نکرده و از سال ۲۰۱۳ در حال برهم زدن اوضاع است و درهمین راستا با همکاری آمریکا، «داعش» را راه اندازی کرد.

بشار اسد پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک به مسئله جنگ روسیه و اوکراین پرداخته و گفته بود: «جنگ جهانی سوم به صورت نیابتی در جریان است و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به نیابت از غرب و با ارتشی متشکل از نازی‌ها در حال جنگیدن با روسیه است. سوریه مرز‌های جدید روسیه پس از پیوستن مناطق جدید به این کشور را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است این اراضی به لحاظ تاریخی متعلق به روسیه هستند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۰:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
دلا یاران سه قسمند ار بدانی

زبانی اند و نانی اند و جانی

به نانی نان بده از در برانش

محبت کن به یاران زبانی

ولیکن یار جانی را نگه دار

به جانش جان بده تا می توانی

دوستی ایران و سوریه عزیز از نوع سوم است. عشق ما دمشقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
درود بر بشار اسد
آخرین اخبار