استاندار کرمان:

فرآیند سرمایه‌گذاری، اشتغال و تامین معیشت ضرورت کشور است

استاندار کرمان گفت: دستگاه‌هایی که مانع راه‌اندازی کسب و کار‌ها هستند باید به مردم پاسخگو باشند.

 محمدمهدی فداکار در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی موانع فرهنگی فضای کسب و کار گفت: فرهنگ، اصل و زیربنای انجام کارهاست و رفتار‌ها و نگرش‌های ما از باور‌های فرهنگی ناشی می‌شود.

او با بیان اینکه، بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی در مباحث فرهنگی است تا مسائل مقررات و قوانین، ابراز داشت: برداشت‌ها و تفاسیر سلیقه‌ای از قوانین، در حوزه کسب و کار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

استاندار کرمان، توجه به فرآیند سرمایه‌گذاری، اشتغال و تامین معیشت را از ضرورت‌های کشور برشمرد و گفت: ضعف‌های ما در محیط کسب و کار، مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری است.

فداکار تصریح کرد: مخالفت‌های خواسته یا ناخواسته دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بر روند ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم تاثیر می‌گذارد؛ بعضا دستگاه‌های اجرایی هم مزید بر علت می‌شوند و با شکایت از واحد صنعتی و کارخانه و تعطیلی آن به کارگران و اشتغال ضربه می‌زند.

او گفت: عده‌ای از افرادی که انجام مسئولیت نمی‌کنند، دستگاه نظارتی را بهانه کار خود می‌کنند. دستگاه نظارتی به این مسئله رسیدگی کند که چرا یک کارخانه تعطیل شده و کارگران از شغل و معیشت افتاده‌اند.

او، ورود رسانه‌ها را در ایجاد فرهنگ کار و مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع پیش‌روی حوزه سرمایه‌گذاری مطرح کرد و گفت: دستگاه‌هایی که مانع راه‌اندازی کسب و کار‌ها هستند باید به مردم پاسخگو باشند.

استاندار کرمان تصریح کرد:وقتی همکاری بین بخشی وجود ندارد در نتیجه مانعی برای کسب و کار می‌شود، برداشت متناقض از قوانین و مقررات باعث مشکل می‌شود.

او گفت: موانع سرمایه‌گذاری باعث بدنامی استان می‌شود و لازم است که دستگاه‌های نظارتی برای کمک به حوزه سرمایه‌گذاری پیگیر ترک فعل‌ها در این زمینه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.