امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی از روز چهارشنبه (هشتم فروردین) جنوب استان آذربایجان‌غربی بویژه این شهرستان را فرا می‌گیرد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج ناپایدار بارشی در برخی مناطق جنوب استان شاهد بارش باران پراکنده خواهیم بود و بیشترین فعالیت این امواج به صورت وزش تندباد است که پیش بینی می‌شود سرعت آن در برخی نقاط به بیش از ۹۵ کیلومتر در ساعت برسد.

وی اضافه کرد: با ریزش هوای سرد به منطقه از روز جمعه دمای هوای شبانه نیز بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و احتمال سرمازدگی جوانه درختان مثمر نیز وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به خروج سامانه بارشی فعال از منطقه گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارش استان در تکاب به میزان ۱۴ میلی‌متر گزارش شد و بارش‌ها در ارومیه ۹ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۴ میلی‌متر و سردشت ۲.۶ میلی‌متر گزارش شده است.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.