همزمان با سفر مقام تایوانی به آمریکا؛

حرکت ناو هواپیمابر چین به سمت تایوان

وزارت دفاع تایوان از حرکت ناو هواپیمابر چین به سمت آب‌های جنوب شرقی این جزیره خبر داد.

چین جزیره تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و به کشور‌های غربی درباره مداخله در امور داخلی این کشور بار‌ها هشدار داده است. با این حال، سفر تسای اینگ ون، رئیس تایوان به آمریکا و احتمال دیدار او با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور باعث خشم پکن شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد همزمان با برنامه دیدار امروز او با مک کارتی در لس آنجلس آمریکا، چین اقدام به ارسال ناوگروه دریایی خود شامل ناو هواپیمابرش به آب‌های جنوب شرقی جزیره تایوان کرده است.

پکن پیش‌تر نیز در ماه اوت سال میلادی گذشته و پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اقدام به برگزاری رزمایش‌های نظامی گسترده در اطراف این جزیره کرده بود.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد کشتی‌های جنگی چینی به رهبری ناو هواپیمابر این کشور به نام شاندونگ از کانال باشی که جزیره تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند عبور کرده و اکنون وارد آب‌های جنوب شرقی تایوان شده اند.

این وزارتخانه از انجام مانور نظامی کشتی‌های چینی در غرب اقیانوس آرام خبر داد. نیرو‌های دریایی، زمینی و هوایی تایوان هم اکنون در حال آماده باش کامل قرار دارند و در حال رصد راداری اقدامات نظامی چین هستند.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: اقدام نظامی چین علاوه بر آنکه تهدیدی جدی علیه امنیت جزیره تایوان است، امنیت و ثبات موجود در منطقه را نیز از بین می‌برد. 

حرکت ناوگروه دریایی چین به سمت جزیره تایوان در حالی رخ می‌دهد که اکنون امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پکن حضور دارد و اورسولا فن در لاین، مسئول کمیسیون اروپا نیز او را در این سفر همراهی می‌کند.

در ماه مارس سال گذشته میلادی نیز ناو هواپیمابر شاندونگ ساعاتی پیش از گفتگوی تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده و قدرت برتر نظامی پکن را در منطقه به منصه ظهور رسانید.

برچسب ها: چین ، تایوان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
چین بازهم ژست جنگی میگیره غروب نشده عقب نشینی داره
Canada
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
این دنیا عجب خر تو خری هستش هر کشوری هر چی دلش خواست میکنه مجامع بین‌المللی هم شده آلات دستشون هر جور دلشون خواست باهاش بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
سلام بیشتر مردم با جعل سندعادی وتصرف اراضی اطراف شهر ها میلیاردر شدن و اینکه دراسنادعادی انواع جعل سندمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
چین زودتر از اینا باید تایوان رو پس می گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
تایوان یه کشور کاملا مستقله جناب
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
عجب روباه مکاری هست انگلستان. ۱۰۰ سال تایوان مستعمره انگلیس بود و حسابی و حسابی سود برد ۱۰۰ سال انگلیس تمام شد الان باید برگردانند به چین. مگه انگلیس لعنتی میگذاره به راحتی کشور رو برگردونه به چین امیدوارم مابین چین و تایوان جنگ نشود. انگلیس نگو بلا بگو
آخرین اخبار