فرماندار شهرستان:

سرقت از نخیلات تنگستان کاهش یافت

فرماندار تنگستان گفت: با همکاری و مشارکت مردم، پایش‌های تصویری و اقدامات انجام‌شده در حوزه امنیتی، میزان سرقت‌ها در بین نخیلات این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافت.

احمد لطفی روز پنجشنبه در نشست با باغداران تنگستان اظهار کرد: این شرایط سبب آرامش خاطر باغداران شده و کاهش پرونده‌های قضایی را در بر داشته است.

وی با اشاره به به خدمات کم‌نظیر دولت در بخش کشاورزی در یک و نیم سال گذشته در شهرستان تنگستان، افزود: اجرای ساماندهی چاه‌های فرم شماره یک در این دولت انجام شد که خدمات برق و سوخت بدون چالش خاصی به کشاورزان داده می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی برای جاده بین مزارع اختصاص داده شد که به رفت و آمد بهتر کشاورزان به خصوص در فصل بارندگی کمک کرد.

لطفی ادامه داد: امسال نیز از محل اعتبارات شهرستان و بخشی از زکات جمع‌آوری شده توسط کشاورزان و باغداران، جاده‌های جدیدی بین مزارع احداث می‌شود.

وی با اعلام این که موضوع آب مزارع و باغات یکی از مهمترین دغدغه کشاورزان و باغداران است، گفت: احداث سد خاییز یک کار بزرگی که در این دولت با تزریق اعتبار انجام شده در حال ساماندهی است که وجود ۱۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره در پشت این سد گویای این فعالیت‌ها است.

فرماندار تنگستان گفت: آغاز عملیات اجرایی سد باهوش نیز از دیگر خدمات بزرگ دولت در یک سال اخیر است که به گفته خود کشاورزان، بیشتر از سد خاییز می‌تواند به تأمین آب مورد نیازشان کمک کند.

لطفی عنوان کرد: طرح واشماری نخیلات اهرم که باید سال‌ها پیش انجام می‌گرفت تا در ایام تقسیم و توزیع آب، مشکلی ایجاد نشود در حال حاضر توسط آب منطقه‌ای و آبیاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر بیشترین مقدار تسهیلات در حوزه کشاورزی و اصلاح نخیلات در استان بوشهر، توسط تنگستان جذب شده به گونه‌ای که فقط در بخش شیلات، با رشد بیست درصدی جذب اعتبارات در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.