در نظرسنجی بورسی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

کارشناسان مردد بین رشد و درجا زدن شاخص کل

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
۱. مثبت. افزایشی
۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)
۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نتیجه نظرسنجی بورسی باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات

ایمان

رئیسی

گزینه یک. همچنان روند صعودی است اما سرعت رشد کوچک‌ها در این زمان از شاخص‌سازها بیشتر خواهد بود.

سهیلا

نقی‌پور

گزینه یک. با توجه به صعود به قله ۲ میلیون و ارزش معاملاتی که در هفته گذشته داشتیم بازار سرمایه در هفته پیش رو مثبت پیش‌بینی می‌شود.

محمد

غفوری

گزینه یک. با توجه به تدوام ارزش معاملات بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان  و سقف‌شكنی شاخص كل، بفضای مثبتي كه در بازار سرمايه ايجاد شده ادامه‌دار خواهد بود.

اکبر 

ادهم

گزینه دو. ارزش معاملات بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان، شکست سقف تاریخی شاخص، صعود شارپی شاخص‌سازها و سهم‌ها، ورود نقدینگی، ابهامات نرخ گذاری صنعت خودرویی و توافقات برجامی و عربستان، از دلایل این انتخاب است.

مصطفی 

صفاری

گزینه یک. جا ماندن بورس از تورم در این دو نیم سال اخیر از مهم‌ترین دلیل رشد شاخص‌ها است.

علی 

عصاری

گزینه دو. بازار احتمالا متعادل خواهد بود با تک سهم‌های بزرگ که عمدتا در گروه‌های کوچک و متوسط هستند.

محمد 

خبری‌زاده

گزینه دو. به سبب اخبار و روند بازار این گزینه انتخاب می‌شود.

کوروش 

آسایش

گزینه یک. بازار در مسیر صعودی خوبی قرار دارد که می‌تواند این راه را ادامه دهد.

 علی
ملک‌لی 

گزینه دو. با توجه به افزایش شاخص در روزهای گذشته و احتمال شناسایی سود توسط معامله‌گران، احتمالا هفته‌ایی بدون تغییر داشته باشیم.

   امید

پورمحمودی

گزینه سه. بازار در هفته پیش رو احتمالا کمی اصلاح داشته باشد.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۵۰ درصدی گزینه اول (مثبت، افزایشی) و ۴۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) به احتمال زیاد شاخص کل بورس در هفته پیش رو روندی مثبت اما با شیبی ملایم و محتاطانه‌ای خواهد داشت.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
استادی
۱۱:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
اگر ارزش بورس از کنترل باندهای مافیایی خارج شود وارزش واقعی اشکارشو د بعضی شاخصهای بورس سر به فلک میکشد وانقدر بالا میرود که صاحبان سهام به حق خود که ارزش واقعی سهام باشه میرسند.بسیاری از قیمتهای شاخص های کنونی بورس در حالت غیر واقعی پایین نگه داشته شده و اماده انفجار ارزشی هستند.اما پرده غفلت از مافیای سود برندگان حاکم بر سهام خیلی از شرکتهای بورسی بر چشم دولت است.وبدلیل عدم تخصص مسئولین در حوزه نظارت برسهام (شاید هم رشوه خواری)،سوئ استفاده مدیران شرکتهای سهامی محرز وبسیار هنگفت است.ومانع پدیدار شدن ارزش حقیقی سهام بسیاری از شرکتهاست.
با یک سوال بهتر متوجه میشوید ،
تورم از سال 1368 تا سال 1401چنددرصد بالا رفته ؟ کار از درصد گذشته وبه چند ده هزار در صد رسیده .
حساب کنید ارزش سهام یک شرکت بورسی از اغاز فروش واگذاری در سال 1368 تا1401 بدون افزایش سهام حتی پنجاه درصد هم افزایش نداشته است.
این یعنی رانت بسیار زیادی پشت این قضیه توسط مدیران شرکت مذکور بلعیده میشود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
اسمم در غرفه کشی دنا در آمد با کمال خوشحالی تمام آنچه داشتم ورداشتم را برای پرداخت ۱۶۰ میلیون اول جمع کردم وپرداخت به امیدیان که با وام موقع تحویل بتوانم صاحب ماشین بشم الان اعلام شده قیمت کارخانه ۹۰۰ میلیون می شه آخه چرا فکر افرادی مثل بنده که کم هم نیستند را نمی کنید برای چی نه ماه پول ما خدمت خودرو ساز باشه بعد بعلت تغییر قیمت نجومی ناچار با دادن انصراف بشیم وآن که سود می برد خودرو ساز باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
۳ سال بازار پی در پی منفی و بد بوده و حاصلش رشد قیمت بیشتر کالاها بوده اگر بخواهد بعد از ۳ سال منفی کردن سرمایه دوباره دست به اصلاح بزند سرمایه گذاران را فراری می دهد ۳ سال پیش سهم های بزاگرس و مخابرات و......۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان بودند امروز بین ۴۰۰ تا ۹۰۰ تومان معامله می شوند ۳ سال پیش اپارتمان در پردیس فاز ۱۱ فقط ۱۰۰ میلیون تومان بوده و امروز بیش از ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان معامله می شود چیزی حدود بیش از ۳۵ برابر و باز رشد در انجا وجود دارد بازار سرمایه در طی ۳ سال فقط باعث بی ارزش کردن سرمایه های مردم گردیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
سلام.شورای رفاقت است نه رقابت،قیمت خودرو باید به یک دهم کاهش یابد تا عادلانه شود،حساب وکالتی را حذف کنید ما کارگرها و کارمندان صدمیلیون مان کجا بود شاید بعد برنده شدن با قرض و...جور می کردیم،ولی دلال همیشه پولش اماده است،از طرفی نمی توان اسم این فرغونهای تولید داخل را که سالانه هزاران کشته و معلول می دهد خودرو گذاشت،واردات بدون تعرفه برای عموم مردم ایران را ازاد کنید و به این دلالی مابین دولت و مجلس و خودروساز پایان دهید و بیشتر از این مردم را به نظام بدبین نکنید.
آخرین اخبار