پرداخت ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات رونق صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۴۲۹ میلیارد ریال انواع تسهیلات برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان پرداخت شد.

مهراب محمدی تاکید کرد: از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۲۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بخش تبصره ۱۸ بوده است. وی افزود: پارسال براساس آمار سامانه رصد زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۹۹ نفر و براساس محوز‌های صادر و تمدید شده زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۹۴ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

محمدی تصریح کرد: پارسال هزار و ۶۱۴ دوره آموزشی میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای فعالان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، بیمه روستاییان و عشایر برای ۹۶ هنرمند برقرار و ۹۲ هنرمند دیگر برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: پارسال ۲ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲ هزارو ۷۲۷ فقره پروانه تولید انفرادی، ۳۶ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و ۸۴۸ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت ۳۱ فقره پروانه تولید کارگاهی، یک‌هزارو ۶ فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۱ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و هفت کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان تمدید شده است.

وی گفت: هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری سال گذشته در ۱۰ نمایشگاه ملی و ۵۲ نمایشگاه استانی حضور فعال داشته‌اند.

محمدی تاکید کرد: در این مدت ۱۵ بازارچه موقت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار و راستی‌آزمایی بیمه ۴۱ هنرمند انجام شد.

وی افزود: پارسال هزار و ۳۰ کیلوگرم انواع محصولات نمدی به ارزش ۱۲ هزار و ۳۶۰ دلار از چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار