رفع موانع تولید و جذب نیروی جدید در گرو رفع مشکلات بیمه ای کارگران

رئیس معدن هشونی گفت: اگر خلا بیمه‌ای کارگران معادن زغالسنگ مرتفع شود، رفع موانع تولید را شاهد هستیم و جذب نیروی جدید را خواهیم داشت.

جلسه کمیسیون کارگری کوهبنان با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس و سایر اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد.

در این نشست مجید توکلی، فرماندار کوهبنان با اشاره به شعار سال  گفت: برای تحقق شعار سال، کمیته‌ای در شهرستان متشکل از شورای اداری و کمیسیون کارگری تشکیل می‌شود تا با رفع موانع اداری و تسهیل مسیر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد افزایش تولید باشیم.

او افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  به مهار تورم و رشد تولید مزین شده است، کارگران معادن که در خط مقدم جبهه اقتصاد هستند باید در معادن زغالسنگ، سرب و روی شهرستان برای رشد تولید گام بر دارند.

 رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان افزود: امنیت شغلی، مطالبه به حق جامعه کارگری است و کار فرمایان باید تلاش کنند با ایجاد امنیت شغلی و فراهم کردن آرامش روانی، محیط‌های کارگری مناسب و مساعدی  را برای این قشر زحمت کش جامعه فراهم کنند.

او یکی از هدف‌های مهم کمیسیون کارگری را  رصد کردن مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیشگیری از ایجاد مشکل یا چالش‌های احتمالی عنوان کرد و بیان داشت: یک درصد فروش زغالسنگ برای  ارتقای سطح سلامت کارگران و خانواده‌های آنان هزینه شود.

سید سعید طاهری،، کارشناس اداره کار شهرستان‌های شمالی استان کرمان گفت: آسیب شناسی در معادن، حمایت از کارگران در پرداخت حقوق و بیمه، دعوت از روانشناسان خبره برای حضور در جمع کارگران باید در اولویت برنامه‌های  امسال قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه سلامت جسم و روان کارگران باید مد نظر باشد و بایستی خانواده کارگران از نظر اقتصادی تامین شوند، افزود: با ارائه بسته‌های تشویقی، انگیزه را در کارگران ارتقا دهیم که تولید هم افزایش پیدا کند.

 یدالله زمانی، نماینده کارگران معادن زغالسنگ از اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات کارگران قدردانی کرد و گفت:  نگاه ویژه به مشکلات کارگران با افزایش حقوق، همراهی تامین اجتماعی با کارگران برای رفع مشکلات مشاغل سخت و زیان آور، ثبات مدیریتی بر شرکت زغالسنگ، اجرای قوانین کار، جدا شدن شغل سخت و زیان آور معادن از سایر مشاغل، پیگیری برای اجرای ضریب دو در معادن زغالسنگ برای بازنشستگی و جذب نیروی کار جدید از مهم ترین خواسته‌های کارگران معادن زغالسنگ شهرستان‌های شمالی استان است.

مجیدی، رئیس معدن هشونی  نیز در این جلسه  با ییان اینکه  ۴۰ نفر طی پارسال بازنشست شدند، گفت: هم اکنون ۶۴۵ کارگر مشغول به کار هستند؛ اما سن کارگران بالا و کارکردن برای آنان سخت است.

او با اشاره به  بازنشستگی حدود ۱۵۰ نفر در معدن هشونی طی امسال، افزود:  اگر خلا بیمه‌ای کارگران معادن زغالسنگ مرتفع شود، رفع موانع تولید را شاهد هستیم و جذب نیروی جدید را خواهیم داشت.

رئیس معدن هشونی بیان داشت: پائین بودن قیمت زغالسنگ و واردات بی رویه زغالسنگ مشکلاتی برای معادن در بر دارد.

او تصریح کرد: معادن  از نظر مالی دچار مشکل هستند؛ زیرا  آماده سازی عقب است و تولید افزایش ندارد.

محمد فصیحی هرندی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: آب آشامیدنی در معادن زغالسنگ باید کلر زدایی شوند، چون آب معادن دچار آلودگی است و ممکن است مشکلاتی یرای کارگران ایجاد شود.

او افزود: ضروری است  معاینات طب کار در معادن به موقع انجام شود، آمبولانس در معادن مستقر شود و اتاق‌های استراحت کارکران مورد توجه باشد تا بهداشت و سلامت کارگران بیشتر رعایت شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان با اشاره به  اینکه حضور کارشناس حرفه‌ای در معادن ضروری است تا نظارت بیشتری بر بهداشت معادن داشته باشد، بیان داشت:  راه اندازی مراکز جدید ترک اعتیاد و پر رنگ کردن نقش آن در شهرستان و حضور مشاوران در جمع کارگران هم باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار