رکورد ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان شکسته شد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سه سال اخیر با هدف توسعه راه‌های ایمن در راستای افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار در محدوده تحت پوشش این استان ساخته شده که یک رکورد محسوب می‌شود.

 عطاءاله اکبری در جلسه با مدیر عاملان شرکت‌های راهسازی و مشاوران این عرصه با هدف برنامه‌ریزی منسجم و دقیق برای ادامه فرآیند تکمیل شبکه بزرگراهی استان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: مردم شریف استان از ما ساخت بزرگراه و جاده‌های دوطرفه را می‌خواهند و این ما هستیم که به عنوان خدمت‌گزاری که تازه هیچ منتی بر کسی نداریم باید به تعهدمان به مسئولیتمان عمل کنیم و دنبال منابع مالی برویم و آن را هر چقدر سخت تامین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره‌کل در طول سه سال اخیر ثابت کرد که اگر با نگاه تعامل و تلاش و پیگیری خستگی‌ناپذیر عمل شود می‌توان منابع ملی را برای توسعه شبکه بزرگراهی استان جذب و تامین کرد.

وی با بیان اینکه در سطح ملی هر مجموعه‌ای که بیشتر تلاش کند سهم بیشتری از منابع کشور را می‌تواند از آن خود کند، تصریح کرد: نگاه دولت به توسعه زیرساخت‌های این استان مثبت است البته تلاش‌ها در تغییر این نگاه تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید
‌تلفات شبکه برق سیستان و بلوچستان تک رقمی شد

اکبری با بیان اینکه همواره یکی از افسوس‌ها، بودن منابع مالی فراوان در کشور و از دست رفتن فرصت تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان در گذشته به دلیل نامعلوم است، گفت: در حال حاضر این اداره‌کل با درک صحیح و هدف‌دار از تاثیر تکمیل زیرساخت‌ها بر توسعه استان و اثبات این نقش در سطوح حاکمیتی و امنیتی، تکمیل شبکه بزرگراهی حوزه عملکردی را در اولویت کاری قرار داده که نتیجه آن در طول سه سال اخیر بهره‌برداری از ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه بوده که یک رکورد محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنان این اداره‌کل با حمایت همه دلسوزان استان به ویژه استاندار و در سطح دولت وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی در سال ۱۴۰۲ بنا دارد در شمال استان بیش از ۸۰ کیلومتر بزرگراه را به شبکه بزرگراهی استان اضافه و همزمان عملیات ساخت بیش از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم را نیز آغاز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.