سیستان و بلوچستان رتبه چهارم ارزیابی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، این استان در ارزیابی عملکرد طرح نهضت ملی مسکن بین استان‌های کشور رتبه چهارم را کسب کرد.

  منصور بیجار در حاشیه ارتباط ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن با استانداران سراسر کشور که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: این رتبه براساس شاخص‌هایی از جمله نسبت تامین زمین (بدون خودمالکین) به برنامه ابلاغی، نسبت متقاضیان تعیین تکلیف شده به کل متقاضیان ثبت‌نامی و نسبت تعداد واحدهای دارای شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها به زمین تامین شده توسط آن استان، تعیین شده است.

وی بیان کرد: هم اینک در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در حال ساخت هست که زمینه اشتغال ۳۱ هزار و ۸۳۸ نفر را به همراه داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان از تامین زمین برای ساخت ۱۳۹ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۳ هزار و ۶۸۵ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۵۸ هزار و ۷۱۱ واجد شرایط شناخته شدند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳۱ متقاضی در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۲۲ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.

بیجار از پرداخت بیش‌از ۸۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم اما در این خصوص بایستی شرایط و ظرفیت استان را در نظر بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.