اوکراین: ادعای چین بر سر تایوان «توهم کمونیستی» است

یک مقام ارشد وزارت خارجه اوکراین، مالکیت چین بر تایوان را توهم کمونیستی دانست.

«الکساندر مرژکو» مقام بلندپایه امور خارجه اوکراین، در پیامی توییتری نوشت: «ادعای حاکمیت چین بر تایوان چیزی بیش از یک توهم بی اعتبار کمونیستی نیست.»

مرژکو که ریاست کمیته امور خارجی اوکراین را به نمایندگی از حزب حاکم خادمان خلق بر عهده دارد، در ادامه این پیام مدعی شد: «حزب کمونیست حاکم چین مدام با گریه و زاری می‌گوید که تایوان متعلق به چین است. اما این یک توهم کمونیستی است که بر اساس انکار و یک برنامه سیاسی عمیقاً بی‌اعتبار و از بین رفته انجام می‌شود.»

این مقام همچنین در پیام خود پیوندی به نشریه روابط خارجی آمریکایی The National Interest ارائه داد که در اکتبر سال ۲۰۲۲ مقاله‌ای با عنوان «چین هیچ ادعای قانونی نسبت به تایوان ندارد» منتشر کرده است. مرژکو این مقاله را «حقیقت انکارناپذیر» و «دریافتی کارشناسانه» توصیف کرد، این مقاله را «پیتر سی هانسن» متخصص آمریکایی در حقوق بین‌الملل و مقیم واشنگتن دی سی، به همراهی «مایکل روبین» مقام سابق پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نوشته‌است و در آن استدلال می‌کنند که چین «به‌اندازه کره حق قانونی نسبت به تایوان ندارد» و موقعیت ژئوپلیتیکی چین در رابطه با تایوان «جایگزین واقعیت نیست».

الکساندر مرژکو در حالی حمایت خود از تایوان را ابراز می‌کند که واشنگتن هم به تازگی از اعزام نیرو برای دفاع از جزیره تحت معیار‌های خاص خبر داده است. به طور مثال، سناتور جمهوریخواه «لیندسی گراهام» روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت که «ابهام استراتژیک» کارساز نیست و اگر درگیری با چین آغاز شود، استفاده از نیرو‌های آمریکایی برای دفاع از تایوان به نفع «امنیت ملی ما» خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
نازیهای فاشیست دلقک امریکا و برلین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
ولکساندر. باخموت چی شد؟ چین رو ولش کن باخموتتو بچسب.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
کمونیست مرد چین لیبرالیستی شده البته لیبرالیستی مستقل نه پیرو کورکورانه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
امریکا ،چین رو وارد جنگی میکنه که اقتصادش رو به چلش می کشه
آخرین اخبار