اختلاس زلنسکی و اطرافیان او از کمک‌های غربی به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی و اطرافیان او چهارصد میلیون دلار از کمک های غرب به اوکراین را اختلاس کرده اند.

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و مقامات ارشد دست کم چهارصد میلیون دلار از کمک‌های غرب را اختلاس کردند. این را سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه پلیتزر در گزارش اخیر خود اعلام کرده است.

براساس گزارش آر تی، در  مقاله سیمور هرش آمده است: یک تخمین از تحلیل گران سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) نشان می‌دهد اختلاس از کمک‌ها در سال گذشته دست کم، چهارصد میلیون دلار بوده است، یک کارشناس دیگر سطح فساد در کی یف را نزدیک به فساد در جنگ افغانستان دانسته است. این در حالی است که گزارش‌های حسابرسی حرفه‌ای از اوکراین منتشر نمی‌شود.  

چهارصد دلار برای هر گالن (بنزین)، هزینه‌ای است که مالیات دهندگان آمریکایی برای تسهیل انتقال بنزین به کی یف پرداخت کرده اند. این رقم سنگینی است، اما الان بیش از چهارصد میلیون دلار تخمین زده می‌شود که توسط زلنسکی و اطرافیانش اختلاس شده است. این گزارش ادامه می‌دهد اوکراین در حال خرید نفت روسیه است. آنچه که جالب است، این است که ظاهرا اوکراین در ۲۰۲۲ ادعا کرده است آن‌ها خرید تمام محصولات روسیه را متوقف کردند، اما آن‌ها حقیقت را نمی‌گویند.

ظاهرا آن‌ها به صورت مستقیم از روسیه نمی‌خرند، اما از کشور‌های ثالث با سازمان‌های صوری که برای انتقال پول و مخفی کردن کمک‌ها ایجاد کرده اند، می‌خرند. بلغارستان ظاهرا یکی از جا‌هایی است که این اتفاق افتاده است. سازمان‌های صوری دیگری هم برای اختلاس کمک‌ها و اختلاس پول‌هایی ایجاد کرده اند که قرار بود برای تسلیحات هزینه شود. سیمور هرش به شیوه‌های فساد اوکراین نیز در مقاله خود اشاره کرده است.

براساس این گزارش بسیاری از وزرای دولت در کی یف در حال رقابت هستند تا شرکت‌های صوری را برای بستن قرارداد‌های صادرات تسیحات و مهمات با دلالان خصوصی اسلحه در سراسر جهان ایجاد کنند که همه این‌ها پرداخت‌های غیرقانونی را فراهم می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها در لهستان و جمهوری چک هستند، اما برخی دیگر هم در غرب آسیا از جمله رژیم صهیونیستی هستند. احتمال دارد برخی دیگر از این شرکت‌ها در جزایر کیمن و پاناما باشند و بسیاری از آمریکایی‌ها دخالت دارند؛ این را یک کارشناس امریکایی در زمینه تجارت بین الملل گفته است.

 بسیاری به این گزارش جدید سیمور هرش نگاه می‌کنند و می‌گویند این همان چیزی است که بسیاری از افراد مدت‌ها می‌گویند. اوکراین کشوری بسیار فاسد است و میلیارد‌ها دلاری را که آمریکا با قرار دادن هزینه به دوش مالیات دهندگان آمریکایی به اوکراین سرازیر کرده است، برای اهداف نظامی یا عملیات‌های بشردوستانه خرج نمی‌شود بلکه به جیب افراد مرتبط با دولت می‌رود که این مناقشه را فرصتی برای پولسازی بسیار برای خود می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
جانم این عدالت خداوند هست از هر دست به زور و کلک گرفتی از همان دست پس میدی این همه در طول چندین دهه و قرن غربیها بقیه ممالک دنیا را دوشیدند حالا یک بازیگر دغلم هم پیدا شده از خودشون زرنگتر سر این سیاسیون جنگ طلب غربی کلاه می‌ذاره و تا توان داره شیرشون میدوشه چون می‌دونه محدودیتی در شیر دهی ندارند و عاقبت طناب پوسیده آمریکا و جنگ با خرس معروف قطبی که سرد و گرم چشیده روزگار هست آخرش جهنم واقعی و آوارگی دربدری مثل شاه ایران هست پس تدبیر زلنسکی و عمالش در راه زنی از غرب دور اندیشی با معنایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
عجب دزدی هستی تو دیگه
آخرین اخبار