هشدار مسکو درباره افزایش خطر درگیری نظامی روسیه با ناتو

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد خطر درگیری بین نیرو‌های روسیه و ناتو در حال افزایش است.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد خطر درگیری بین نیرو‌های روسیه و ناتو در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، وی به عنوان بارزترین نمونه از وضعیت منطقه بالتیک نام برد که با تلاش مشترک ناتو از یک منطقه آرام به منطقه رقابت نظامی تبدیل شده است. گروشکو خاطرنشان کرد: روسیه به هر طریق ممکن برای عادی سازی وضعیت در دریای بالتیک تلاش کرد، اما هیچ یک از پیشنهادات وی توسط اتحاد آتلانتیک شمالی مورد توجه قرار نگرفت.

به عقیده وی، افزایش ۱۲۰۰ کیلومتری خط تماس روسیه و ناتو در نتیجه ورود فنلاند به این ائتلاف نظامی خطرات برخورد را چند برابر افزایش می‌دهد.  گروشکو با هشدار درباره افزایش خطر درگیری مستقیم بین نیرو‌های روسیه و ناتو، گفت: «متاسفانه خطرات در حال افزایش است و همه آن را می‌دانند».

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر اشاره کرد، گسترش ناتو مسکو را مجبور به اتخاذ تدابیر متقابل برای تضمین امنیت خود، هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر استراتژیک می‌کند. روسیه پس از پیوستن فنلاند به این بلوک نظامی، اتفاقات فنلاند را از نزدیک رصد خواهد کرد و بر این اساس اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاکید کرد که پیوستن هلسینکی به ناتو بر ماهیت روابط دوجانبه تأثیر خواهد گذاشت، زیرا اتحاد آتلانتیک شمالی ساختاری خصمانه برای مسکو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
ناتو مستقیم وارد جنگ شده تا این حد ناتو جسارت نداشت و مقاومت اوکراین و حمله نسنجیده کل کشورهای حاشیه روسیه را جسور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
روسیه پیروز میدان است اما سعی می کن درگیر نشود
آخرین اخبار